سیگار: نظارت ضعیف آمریکا باعث گسترش فساد در افغانستان شده است

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15666

در تازه ترین گزارش سیگار یا بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، گفته شده است که نظارت ضعیف آمریکا از روند تدارکارت و توزیع قراردادها به فساد پیشه گان اجازه رفتار فسادآلود را ‌داده است و این موضوع سبب شده، میلیون‌ها دالر برای بازسازی افغانستان هدر برود.

درگزارش تازه سیگار گفته شده است که آمریکا درافغانستان به دلیل فعالیت گروه‌های تروریستی شکست نخورده بلکه به دلیل وجود فساد گسترده شکست خورده است.

فساد، چالش بزرگ در برابر امنیت، ثبات سیاسی و توسعه در افغانستان است که با گذشت سال‌هاهنوزهم  افغانستان جزء کشورهای است که بیشترین فساد در آن جریان دارد.

بربنیاد  این گزارش، امریکا در افغانستان به دلیل وجود فساد گسترده با شکست رو به رو شده است.

در گزارش تازه سیگارآمده است که، فساد گسترده در افغانستان، تلاش‌ها را برای بازسازی در این کشور تضعیف کرده است و نیز امریکا خود تا حدودی در رشد فساد نقش داشته است.

سیگار دراین گزارش به نقل ازمقام‌های ارشد آمریکا آورده است که دلیل اصلی بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های این کشور در افغانستان قوت گروه‌های هراس‌افگن نبوده، بل فساد سبب تضعیت ریشه‌های نظام شده است.

رویان کروکر، سفیرپیشین آمریکا در افغانستان به سیگار گفته است: “دلیل اصلی شکست تلاش‌های ما در افغانستان، شورش نبوده بلکه دلیل اصلی، گستردگی فساد ریشه‌ای بود.”

در بخش دیگر این گزارش آمده است که وجود فساد سبب نارضایتی بسیاری از شهروندان کشور شده است، در ادامه گفته شده است که کمک های مالی خارجی که قرار بود برای شهروندان افغانستان هزینه شود، بواسطه فساد گسترده در اختیار گروه‌های تروریستی قرار گرفته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟