سیگار: برخی از نیروهای امنیتی افغانستان متهم به سوء استفاده جنسی از کودکان است

  • انتشار: ۴ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 36045

در گزارش تازه بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان که روز گذشته به نشر رسید، گفته شده نیروهای امنیتی افغانستان ده ها مورد جدی نقض حقوق بشر را مرتکب شده اند. سوء استفاده جنسی از کودکان از آن جمله است.

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) از پنتاگون خواسته است تا از دادن پول به واحدهای نظامی افغانستان که برخی اعضای آن متهم به سواستفاده جنسی از کودکان و دیگر رفتارهای ضدبشری می باشند، خودداری کند.

بازرس ویژۀ ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش جدید خود گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ مرتکب ۷۵ مورد جدی نقض حقوق بشر از جمله قتل، شکنجه و تجاوز جنسی بر کودکان شده است.

سیگار در این گزارش که روز سه شنبه نشر شد هفت مورد تجاوز جنسی بر کودکان را که نیروهای افغان عامل آن بوده اند، برجسته کرده است، اما در گزارش آمده است که “به گستردگی کامل موارد تجاوز جنسی بر کودکان از سوی قوای امنیتی افغان هرگز پی برده نخواهد شد”.

بازرس ویژه آمریکا در این گزارش از مقامات وزارت دفاع آمریکا درخواست کرده است منابع تمویل آن واحدهای نظامی که متهم به سوء استفاده جنسی از کودکان است را قطع کند، اما پنتاگون با پیشنهاد اداره سیگار مخالفت کرده و گفته است این گونه موارد باید در مقابل منافع ملی آمریکا سنجیده شود.

شماری از سربازان آمریکایی پیش تر از سواستفاده جنسی برخی فرماندهان افغانستان ابراز شکایت کرده بودند.

جان نکیلسون، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، در نوامبر ۲۰۱۷ رهنمود جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن نظامیان امریکایی به شناسایی و گزارشدهی تخطی‌های حقوق بشری مکلف می‌باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟