سیلی ترامپ به اردوغان!

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 22229

سفیر سابق ترکیه در آمریکا، تصمیم دونالد ترامپ برای دادن سلاح های سنگین به گروه های مسلح کُرد در سوریه را سیلی محکم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به صورت اردوغان می داند و می گوید؛ این کار موجب بحرانی تر شدن اوضاع سوریه خواهد شد.

«فاروق لوغ اوغلو» در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «دستیابی به سلاح های سنگین از سوی آمریکا، اوضاع منطقه را پیچیده تر خواهد کرد؛ چرا که کردها احساس قدرت و حاکمیت خواهند کرد و این مساله آن ها را تشویق خواهد کرد خود را بخش مهمی از آیندۀ سوریه ببینند و این مساله، سبب شکل گیری نوع دیگری از رویارویی در منطقه خواهد شد.

وی افزود: نگرانی ترکیه قابل توجیه است، زیرا قدرت یافتن نقش کردها در سوریه و حمایت نظامی و لوژستیک از آن، می تواند حاکمیت و آیندۀ سوریه را به خطر بیندازد.

این دیپلومات ترکیه، حمایت آمریکا از کردهای مسلح ترکیه را که همزمان با سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا صورت گرفت را ضربه دیپلوماتیک شدیدی ضد ترکیه قلمداد کرد.

لوغ اوغلو خاطر نشان کرد: می توان گفت که این اقدام، سیلی محکم ترامپ به اردوغان بود و مشخص است که زمان بندی اعلام این موضوع، عمدی بود. این مساله نشان می دهد که آمریکا، برخوردی تحقیرآمیز و غیراخلاقی با ترکیه دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟