«سید حسن نصرالله» پاسخ عربستان را داد

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12498

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد در سراسر کره خاکی ملتی به پای مظلومیت ملت یمن نمی رسد .
به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از المیادین که سخنرانی رهبر حزب الله در واکنش به اقدامات سعودی ها علیه لبنان بود را به صورت مفصل گزارش داد.  سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله گفت: کمک نظامی عربستان به ارتش لبنان از زمان مرگ ملک عبدالله پادشاه پیشین عربستان متوقف شده بود و توقف کمک نظامی سعودی به علت مواضع ما در قبال عربستان نبود. وی گفت: برخی نیروهای لبنان آرزو می کنند که در لبنان نیز عملیات «طوفان قاطعیت» صورت گیرد همچنان که در یمن رخ داده است.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: مساله شگفت انگیز این است که کسانی دم از عربی بودن می زنند و از تعلق شان به جامعه عربی سخن می گویند که عربی بودن را به فراموشی سپرده اند.

نصرالله افزود: حزب الله به تنهایی توان و قابلیت مقابله با چالش ها را دارد و نیازی نیست که هیچ یک از هم پیمانان ما خود را به زحمت بیاندازند. وی خاطر نشان کرد: منظور از همه مطالبی که در خصوص اتخاذ تدابیری علیه لبنان و لبنانی های مقیم در کشورهای حوزه خلیج فارس گفته می شود، حزب الله است. آنها فقط حزب الله را هدف قرار داده اند.

وی گفت : برترین و بزرگترین کاری که در زندگی ام انجام داده ام سخنرانی ای بوده است که در دومین روز حمله سعودی به یمن انجام دادم. نصرالله افزود: وقتی جهان عرب در برابر حمله سعودی ها به یمن سکوت می کند این مساله به سعودی ها این مشروعیت را می دهد که علیه دیگر کشورها نیز جنگ راه بیندازند.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: مصلحت ملی هیچ کشوی در این نیست که به سعودی اجازه دهد علیه کشوری دیگر جنگ به راه اندازد. وی تاکید کرد: ما مسئولیت مواضع مان را می پذیریم و به مواضع و حق خود پایبندیم حتی اگر در این راه تنها بمانیم. عربستان سعودی از دولت لبنان و نیروهای لبنانی خواسته است که به حزب الله فشار بیاورند تا از موضعی که در قبال ریاض اتخاذ کرده است، برگردد. اینکه عربستان علیه ما جنگ راه انداخته است یک مساله جدید نیست بلکه عربستان از سال 2005 علیه ما جنگ به راه انداخته است. در جنگ سی و سه روزه یک شاهزاده عربستانی گفته بود  باید حزب الله را در نبرد تموز(جنگ سی و سه روزه) نابود کرد.
جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد برای ضربه زدن به نظام سوریه، میلیاردها دلار هزینه و هزاران تن سلاح تامین کرده است.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: خودروهای بمب گذاری شده، با مدیریت عربستان از منطقه قلمون سوریه وارد لبنان می شوند. وی تصریح کرد: عربستان هر روز در یمن مرتکب جنایت می شود و جهان در برابر این جنایت ها سکوت کرده است. اما ما نمی توانیم در برابر این جنایت ها سکوت کنیم. در سراسر کره خاکی هیچ مظلومیتی به پای مظلومیت ملت یمن نمی رسد. مظلومیتی که در نتیجه جنگ سعودی علیه یمنی ها رقم خورده است.
دبیر کل حزب الله گفت: برخی از لبنانی ها هستند که هیچ ارتباطی با حزب الله ندارند اما رژیم آل سعود آنها را از عربستان بیرون کرده است. وی گفت: اگر عربستان با حزب الله مشکل دارد تنها با حزب الله مقابله کند و کاری به دیگران نداشته باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟