سیامک هروی: پاکستان سگ هاری است که هیچ همسایه ای از دست آن روز ندارد

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53625

«سیامک هروی» سخنگوی حکومت پیشین کشور خواستار شکایت حکومت افغانستان از دولت پاکستان، به سازمان ملل و سایر نهاد های بین المللی شد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، هروی در واکنش به حملات اخیر که در ایران و کشمیر به وقوع پیوسته، در صفحه فیسبوک خود نوشت: پس از وقوع حملات انتحاری در زاهدان و کشمیر، که توسط پاکستان سازماندهی شده، بهترین فصرت بود تا افغانستان نیز صدای خودرا به سازمان ملل و سایر نهاد های بین المللی برساند و بگوید:« پاکستان سگ هاری است که هیچ همسایه ای از دست آن روز ندارد.»
اخیرا یک حمله انتحاری در زاهدان (ایران) یک موتر حامل نیروهای سپاه این کشور را مورد هدف قرار داد که توسط گروه تروریستی جیش العدل سازماندهی میشد.
در همین حال دولت ایران، پاکستان را به دست داشتن در این حمله متهم نموده و می گوید دولت پاکستان باید پاسخگوی این حادثه تروریسی باشد.
پس از حمله تروریستی در زاهدان، یک حمله انتحاری دیگر در کشمیر (زیر اداره هند) رویداد، که این حادثه را با 41 کشته و 44 تن زخمی، گروه تروریستی جیش محمد بر عهده گرفت.
دولت هند نیز مدعی است که این گروه در پاکستان فعال و توسط این دولت هدایت شده است.
این درحالی است که پاکستان، با محکوم کردن حملات انتحاری زاهدان و کشمیر، اتهامات علیه خود را رد کرده است.
قابل ذکر است افغانستان در بسیاری از حملات تروریستی، پاکستان را متهم دانسته، اما تاکنون فقط یکبار توانسته از این دولت به شورای امنیت شکایت کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟