سیاف: به حاشیه راندن مجاهدین هرگز عملی نخواهد شد

  • انتشار: ۸ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 13359

عبدالرب رسول سیاف گفت که تمام مردم افغانستان روحیه‌ جهادی دارند و به حاشیه راندن مجاهدین در افغانستان هرگز عملی نخواهد شد.

امروز در مراسمی که به مناسبت سالگرد شهادت اعضای نهضت اسلامی را که در سال ۱۳۵۸ از سوی نظام وقت، در زندان پلچرخی به شکل دسته جمعی به قتل رسیده بودند را برگزار شده بود سیاف رهبر حزب دعوت اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت اسلام‌آباد اظهارداشت که با ملت پاکستان مشکلی نداریم اما دولت اسلام‌آباد از گروه‌های تروریستی پشتیبانی می‌کند.

عبدالرب رسول سیاف رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان اعلام کرد: بخاطر اقدامات پاکستان در قبال تعهداتی که به آن جامه عمل نپوشانده اکنون دنیا این کشور را شناخته است.

وی تصریح کرد: طولی نخواهد کشید که پاکستان به دلیل حمایتی که از گروه‌های تروریستی می‌کند در صدر فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار خواهد گرفت.

سیاف در ادامه اذعان داشت: ما هیچ مشکلی با ملت پاکستان نداریم، بلکه مشکل اصلی اقداماتی است که دولت این کشور در قبال افغانستان و چالش‌های آن انجام می‌دهد.

رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان همچنین اظهارداشت که سکوت ما در برابر توطئه‌ها حاکی از ترس ما نیست، بلکه این سکوت از روی مصلحت اندیشی است، زیرا نمی‌خواهیم افغانستان تجزیه شود.

این اظهارات سیاف در حالی در شورای حراست و ثبات بیان می شود که خانم رئیس جمهور غنی چندی قبل در ایالات متحده در یک کنفرانس گفته بود “تاریخ مجاهدین و سران شان، گذشته است”.

همچنین رئیس کمیسیون زنان این شورای حراست و ثبات می گوید، آنانیکه از خارج آمده اند، نمی توانند، سرنوشت افغانها را تعیین کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟