سیاست جدید سایت YouTube برای درآمد‌ زایی کاربرانش

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: اقتصادفناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 63683

به تازگی یوتیوب شرایط جدیدی را برای درآمد‌زایی کاربرانش از طریق سایت اعلام کرده است که با هم آن را بررسی می‌کنیم.

یوتیوب به تازگی ویژگی‌های جدیدی را در وب‌گاه‌اش معرفی کرده است و هم‌اکنون یک راهنمای ویژه‌ برای کاربرانش تهیه کرده تا از طریق کاربران یوتیوب بتوانند کسب درآمد بکنند.

یوتیوب در آخرین اطلاعیه خود، اعلام کرد که کاربران یوتیوب نمی‌توانند از این سایت و تبلیغات موجود کسب درآمد کنند مگر اینکه کانال آن‌ها حداقل ۱۰۰۰۰ بازدیدکننده داشته باشد.

این خبر بدون شک یک خبر شوکه‌کننده برای کاربران جدید یوتیوب بود که به تازگی می‌خواستند از طریق ایجاد و اشتراگ گذاری ویدیو‌ها در کانال‌های یوتیوب کسب درآمد کنند.

با این حال کاربران جدید هم نمی‌توانند کسب درآمد کنند تا زمانی که ویدیوی‌های تولیدی‌شان در کانال‌های یوتیوب حداقل ۱۰ هزار بیننده داشته باشد.

برای پوشش دادن به این موضوع، سایت یوتیوب این برنامه‌ی شراکتی را پیاده‌سازی کرده است تا همه‌ی کاربران چه کاربران جدید و چه کاربران قدیم سایت با انگیزه‌ی جدید و قدرتمند‌تر از گذشته به ایجاد ویدیو‌ها و محتوا‌های جدید بپردازند.

البته از این حقیقت بزرگ نمی‌توان گذشت که استراتژی جدید یوتیوب می‌تواند وب‌گاهش را به بزرگترین و قدرتمند‌ترین وب‌گاه پخش‌کننده‌ی ویدیو‌های آنلاین تبدیل کند و جزو بهترین‌ها در میان سایر رقبایش باشد.

با این حال، این برنامه‌ی جدید، برخی عوامل موثر بد را که در انتشار و آپلود محتواهای دارای کپی‌رایت نقش داشتند مجذوب خود کرد. سیاست جدید به سایت یوتیوب در شناسایی محتواهای سرقت ادبی کمک می‌کند. از این پس کاربران YouTube حتی یک پنی هم نمی‌توانند بدست بیاورند مگر اینکه کانال حاوی ویدیو‌هایشان ۱۰‌هزار بیننده داشته باشد.

یوتیوب بر این باور است که این حداقل سیاستی است که به مدیران یوتیوب در شناسایی کانال‌هایی که مشروعیت دارند کمک می‌کند و به آن‌ها پاداش می‌دهد و این شرایط جدید حداقل شرایطی است که لحاظ شده است و سختی زیادی ندارد.

این بدین معنی است که سازندگان جدید کانال‌ها را از ایجاد کانال‌هایی نو با محتوا‌های جدید دلسرد نمی‌کند.

در این باره آقای آریل باردین مدیر VP محصولات یوتیوب پستی را نوشته است:

در چند هفته بعد، ما یک فرایند بررسی برای سازندگان جدید کانال‌ها که در برنامه‌ی شراکت YouTube درخواست همکاری را داده‌اند اضافه خواهیم کرد. بعد از اینکه کانال آپلودرها به بازدید ۱۰‌هزار بیننده رسید ما فعالیت‌های کانال را تحت سیاست‌های جدید اعمال شده بررسی خواهیم کرد. اگر همه چیز خوب باشد ما کانال آن‌ها را به بخش YPP می‌آوریم و از آن پس آپلودرها می‌توانند در میان محتواهای خود شروع به تبلیغات و کسب درآمد کنند. سیاست جدید به همه‌ی کاربران این اطمینان را می‌دهد که همگی شامل قوانین یکسانی هستند و هرکس این قوانین را رعایت کند پیروز میدان خواهد بود.

مسلما سیاست جدید به پلتفرم یوتیوب در شناسایی آپلودکننده‌های معتبر کمک می‌کند و این باعث می‌شود کانال‌هایی با محتوا‌های با کیفیت در پلتفرم یوتیوب فعالیت داشته باشند.

یوتیوب معتقد است با اعمال این سیاست سختگیرانه تنها افراد دقیق و جدی جذب استفاده از این سرویس شده و کیفیت ویدئوهای تولیدی برای انتشار در یوتیوب هم افزایش می‌یابد.

یوتیوب همچنین قصد دارد عملکرد و محتوای ویدئوهای تولیدی این کاربران را هم مورد بررسی‌های دقیق قرار دهد تا مطمئن شود آنها سیاست‌های یوتیوب را نقض نکرده باشند.

به نوشته کلیکاین امر با هدف شناسایی و حذف سریع ویدئوهای دارای محتوای غیراخلاقی یا خشن صورت می‌گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟