سیاستمدار فرانسوی: مهاجران از یخبندان بمیرند بهتر از آن است که به اروپا وارد شوند

  • انتشار: ۲۲ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 124019

به گزارش فارس، «جولیان اودل» از سیاستمداران فرانسوی روز جمعه گفت که اگر مهاجرانی که در مرز بلاروس-لهستان هستند از سرما بمیرند بهتر از آن است که به آنها اجازه ورود به اروپا داده شود.

وی که با شبکه محلی BFM مصاحبه می‌کرد گفت که وظیفه اروپا در وهله نخست، حمایت از اروپایی‌هاست.

این سیاستمدار فرانسوی اضافه کرد: «قطعا نباید مرز را (در برابر مهاجران از بلاروس به سوی لهستان) باز کنیم و نباید از آنها استقبال شود و اکثر این مهاجران خطرناک هستند».

خبرنگار این شبکه در ادامه از اودل پرسید: «آیا این مهاجران را پشت سیم‌های خاردار رها کنیم تا از سرما بمیرند» که این سیاستمدار پاسخ داد: «بله، البته، منظورم کاملا بله است».

خبرنگار این شبکه که هنوز پاسخ این سیاستمدار را درک نکرده بود دوباره پرسید: «آیا آنها را رها کنیم تا از یخبندان بمیرند؟» اودل پاسخ داد: «اگر عکس آن شود، با تهاجم مهاجران مواجه خواهیم شد».

طی روزهای اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان مستقر شده و مقام‌های لهستانی با قرار دادن سیم خاردار و استقرار ارتش در مرز، مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا می‌شوند.

این در حالی است که شرایط در مرز بلاروس با لهستان بسیار بغرنج بوده و پناهجویان در سرمای شدید با کمبود موادغذایی و آب مواجه هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟