سیاستمداران چپگرای آلمانی: اخراج پناهجویان افغان غیر انسانی است

  • انتشار: ۲۷ قوس ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16309

در پی اخراج پناهجویان افغان و رد درخواست توقف این روند توسط پارلمان آلمان، سیاستمداران چپگرای این کشور ضمن غیرانسانی خواندن این اقدام، آن را با ادعای آلمان درباره حقوق بشر سازگار ندانستند.

اولا یلکه سیاستمدار چپگرای آلمان، در واکنش به اقدام این کشور مبنی بر اخراج پناهجویان افغان ضمن وحشیانه و غیرانسانی خواندن این روند گفت که “دروغ است” که در افغانستان مناطق امن وجود دارد زیرا اعزام نیروهای آلمانی به این کشور بدین معناست که از “وضعیت به هیچ ترتیبی مطمئن نیست.”

به گزارش دویچه وله، «لویزه امتسبرگ» از حزب سبزها نیز اظهار داشت که اخراج به کشورهایی مانند افغانستان “با ادعای ما درباره حقوق بشر سازگار نیست”.

این اقدام مورد انتقاد گروه‌های مختلف به ویژه اپوزیسیون حکومت آلمان قرار گرفت. «چم اوزدمیر» رهبر حزب سبزهای آلمان در گفت‌وگو با یک روزنامه این اقدام را “سیلی به صورت کسانی خواند که وضعیت اقامتشان نامشخص بوده و حالا باید اضطراب بیشتری را بچشند”.

وی همچنین از هم‌حزبی‌های «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در حزب “دموکرات مسیحی” گفته بودند که پناهجویان افغانی که بازگردانده می‌شوند را هیچ خطری در کشورشان تهدید نمی‌کند، انتقاد کرد.

این در حالی است که پارلمان آلمان در جلسه عمومی این مجلس درخواست توقف اخراج افغان‌هایی که درخواست پناهندگی‌شان مورد قبول واقع نشده را رد کرد.

روز چهارشنبه یک گروه 34 نفری از مهاجران افغان که درخواست پناهندگی‌شان رد شده بود از آلمان اخراج شد.

با این حال، قرار است یک گروه 50 نفری دیگر از پناهجویان افغان‌ تا پایان ماه جاری میلادی یا اوایل ماه آینده به افغانستان بازگردانده شوند.

براساس آمار وزارت کشور آلمان، حدود 12500 پناهجو درخواست پناهندگی‌شان رد شده و قرار است از این کشور اخراج شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟