سکوت معنادار تعدادی خاص در محکومیت حمله تروریستی به مسجد امام زمان

  • انتشار: ۵ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29532

حمله تروریستی گروه داعش به نمازگزاران مسجد امام زمان در حین ادای نماز در روز جمعه گذشته، با اینکه با محکومیت بسیاری از سیاستمداران روبرو شد، اما عده ای خاص در قبال این جنایت سکوت کردند.

در حمله گروه تروریستی داعش که روز جمعه به نمازگزاران شیعه در کابل صورت گرفت دست‌کم حدود 40 نفر شهید و 90 تن دیگر زخمی شدند.

اما بعد از این حمله با وجود محکومیت های تکراری رئیس جمهور و رئیس اجرایی، و تعدادی از شخصیت های دیگر از جمله رئیس جمهور سابق، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی هیچ گونه واکنشی در این مورد نشان نداده است.

گلبدین‌حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان که در این روزها به کوچکترین موضوعات از جمله زبان و فرهنگ در کشور واکنش نشان می‌دهد، در امر محکومیت حمله داعش به نمازگزاران سکوت اختیار کرده است.

البته همه این اینها را می توان از رفتار گذشته افرادی چون رهبر حزب اسلامی مشاهده کرد، وی قبل از اینکه با حکومت صلح کند و به کابل بیاید بارها به شیعیان تاخته بود و هزاره ها به تجزیه طلبی متهم کرده بود.

حکمتیار در سال های گذشته، مرتبا با انتشار های پیام هایی، دیدگاه واقعی خود را اعلام کرده است. او در پیام عیدانه خود در سال ۹۲ گفته است که ” دادن سهم بزرگ به اقلیت‌ها در نیروهای امنیتی افغانستان، ساختن ولایت برای اقلیت‌ها و تعیین والی‌ها به خواست خود آنها” بخشی از این تلاش‌های خارجی‌های برای بهم زدن دولت مرکزی است.

در این پیام حکمتیار، به وضوع دشمنی او  با شیعیان و هزاره ها ابراز شده و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در گفتار و کردار وی نمایان است.

این در حالیست که حامدکرزی رئیس‌جمهور سابق نیز این حمله را جنایتی نابخشودنی و بر خلاف تمام موازین اسلامی و بشری دانسته که توسط دست‌های خارجی در افغانستان به منظور ایجاد اختلافات مذهبی صورت گرفته است.

با وجود واکنش‌های گسترده از سوی مقامات و احزاب سیاسی گلبدین حکمتیار و تعدادی دیگر در محکومیت این رویداد خونین سکوت کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟