سکوت سفیر آمریکا در مورد نشست هلیکوپترهای ناشناس در مناطق تحت کنترل داعش در افغانستان

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 38455

جان بس سفیر آمریکا در کابل در مورد اظهارات مقامات ایرانی و روسی در مورد جابه جا کردن اعضای داعش بوسیله هلیکوپترهای ناشناس توضیحی نمی دهد.

در پی انتشار گزارش هایی در خصوص نشست هلیگوپترهای ناشناس در مناطقی از کشور که تحت تصرف گروه داعش است، سفیر امریکا در کابل، این ادعا را تبلیغات کشورهای ایران و روسیه علیه آمریکا در افغانستان خواند.

اقای بس در گفتگویی که با رادبو آزادی انجام داده بود بدون اینکه  توضیحی در مورد هلیکوپترهای مشکوک در مناطق تحت تشلط داعش اشاره کند، گفت که ایران و روسیه می خواهند افکار عمومی را از آنچه که در سوریه اتفاق افتاده منحرف کنند.

اید ادعای جان بس در حالی صورت می گیرد که هفته گذشته جواد ظریف وزیر خارجه ایران در سخنرانی خود در اسلام اباد، امریکا را به ایجاد بی ثباتی در منطقه متمه کرد و گفت که این کشور در صدد ایجاد ارامش در منطقه نیست.

وزیر خارجه روسیه هم که گزارشی از نشست و برخاست های مکرر هلیکوپترهای ناشناس در مناطق داعش منتشر کرده بود، تاکید کرده بود که این هلیکوپترها مربوط به دولت افغانستان نیست و امریکا باید در مورد این پروازهای ناشناس توضیح دهد.

با این وصف، سفیر آمریکا در کابل فقط ادعای صورت گرفته علیه این کشور در خصوص حمایت از داعش را تکذیب کرد، اما هیچ توضیحی در مورد پروازهای یاد شده نداد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟