سکوت در برابر اهانت به مقدسات چرا؟

  • انتشار: ۲۰ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهدین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 94525

اقدام موهن مجله شارلی ابدو در فرانسه به ساحت پیامبر گرامی اسلام( ص) که چند روز پیش اتفاق افتاد، نمونه ای روشن از نقض حقوق مسلمانان و مصداق بارز اسلام هراسی است. این حرکت نفرت انگیز نه تنها قلب مسلمانان را جریحه دار نمود، که به رشد افراط گرایی و تروریزم کمک می کند.

توقع مسلمانان از دولت فرانسه این است که نباید آزادی بیان، موجب شود به مقدسات میلیون ها مسلمان توهین شود. نمایندگان کشورهای اسلامی در مجامع بین المللی باید این موضوع را به صورت جدی و همه جانبه پی گیری کنند تا دیگر کسی جرات نکند به عقاید و باور میلیون ها انسان بی احترامی کند.

دولت افغانستان نیز دراین گونه موارد به نمایندگی از شهروندان مسلمان افغانستان نباید در برابر نشر کاریکاتورهای موهن با موضوع پیامبر گرامی اسلام، سکوت و مماشات کند. انتظار مردم این است که به پاس خون شهدای راه آزادی و بیداری، دولت ما مسوولانه و با اعتماد به نفس در این گونه رویداد ها موضع گیری کند و از مجاری دیپلماتیک به هتاکان تذکر و هشدار دهد. باشد که در پرتو زیست مسالمت امیز، به عقاید همدیگر احترام بگذاریم و مسوولیت شهروندی خود را در عصر انقلاب اطلاعات و انفجار ارتباطات ایفا کنیم.

دکتر عبداللطیف نظری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟