سپکو: افغانستان بدون حمایت مالی کشورهای خارجی دوام نخواهد آورد

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 60811

«جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان اظهارداشت که پس از برقراری صلح نیز با توجه به وضعیت اقتصادی افغانستان برای بقای دولت این کشور کمک‌های مالی خارجی باید ادامه یابد.

وی در یادداشتی نوشت که ایجاد توافق صلح در افغانستان نیز چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت و تهدیدات جدی که افغانستان با آن مواجه است پس از خشک شدن جوهر روی این توافق‌نامه بطور معجزه‌آسایی ناپدید نخواهد شد.

سپکو در نشریه «هیل» که متعلق به کنگره آمریکا است، نوشت که سیاستگذاران آمریکایی و دیگر شرکای آن در ناتو باید پیش از فرارسیدن روز توافق صلح برای آن آماده شده و برنامه‌ریزی کنند.

وی تاکید کرد که عدم برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی برای شکست است و قانونگذاران باید برای آنچه ممکن است در روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های پس از ایجاد توافق صلح رخ دهد برنامه‌ریزی کنند.

سپکو اظهار داشت: نخستین موضوعی که قانونگذاران باید به آن توجه کنند این است که بدون حمایت کشورهای کمک‌کننده خارجی دولت افغانستان دوام نخواهد آورد.

به نوشته تسنیم؛ سربازرس ویژه آمریکا ادامه داد که با توجه به رشد آهسته اقتصادی، درآمدهای پایین دولتی، کمبود فرصت‌های اقتصادی به همراه هزینه‌های بالای دولتی و فساد گسترده افغانستان تا چندین سال آینده نیز قادر به پرداخت هزینه‌های خود نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟