سوالات یکسان برای تمام کشور در کانکور ناعادلانه است!

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 13766

شماری ازنهادهای فرهنگی با اعتراض به طرح سوال های یکسان برای همه ولایت ها، آن را ناعادلانه خواندند و خواستار تغییرات اساسی در شیوه برگزاری کانکور شدند.

اتحادیه استادان دانشگاه های افغانستان، مجمع مدنی گذر وجریان فرهنگی زنان امروز (دوشنبه) با برگزاری یک نشست مشترک خبری اعلام کردند که شماری از داوطلبان مناطق ناامن بدون شرکت در کانکور و با سپری کردن برنامه های آموزشی زیر نظر وزارت تحصیلات عالی، وارد دانشگاه شوند.

براساس فرمان شماره «300» رئیس جمهوری پیشین در سال 1392 یک موسسه آموزش عالی بنام «آمادگی» برای دانش آموزان مناطق ناامن زیر نظر وزارت تحصیلات عالی ایجاد شد تا این دانشجویان با گذراندن دوره های آمادگی، بدون شرکت در کنکور برای ادامه تحصیل به دانشگاه های معرفی شوند.

وزارت تحصیلات عالی در دولت وحدت ملی، این دانشکده را ناکارآمد خوانده و ازکابینه خواسته است تا این دانشکده را منحل کند و کابینه نیز با این درخواست وزارت آموزش عالی موافقت کرده است.

نمایندگان این نهادها اظهار داشتند که امکانات آموزشی در کابل پایتخت و مراکز ولایات نسبت به ولسوالی ها و ولایات های ناامن تفاوت زیاد دارد و طرح سوالات کانکور به گونه ای یکسان برای تمامی دانش آموزان، ناعادلانه است.

آنان خواستار تغییرات در سیستم کنکور شدند تا سوالات براساس توانمندی دانش آموزان درحوزه های مختلف طرح شود.

این نهادها در نشست خبری خواستار فعال شدن دوباره این دانشکده شدند و از دولت خواستند تا وزیر تحصیلات عالی را برای لغو این فرمان مجازات کند.

امسال کانکور در افغانستان با کمترین حاشیه برگزار شد و برخلاف سال های گذشته شماری از مقام های غیرمسئول بر روند برگزاری کانکور و نتایج آن، اثری نداشتند.

رسانه های نیز پیشتر گزارش دادند که شرکت کنندگان در کانکور امسال از نحوه برگزاری و پرسش ها و نیز مقابله با تقلب اظهار رضایت کرده اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟