سوئدن سن پناهجویان را از طریق آزمایش بروی دندان ها و مفصل زانو مورد ارزیابی قرار می دهد

  • انتشار: ۱۹ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15576

در پی هجوم صدها هزار پناهجو به کشورهای اروپایی، و ناتوانی این کشورها در اسکان پناهجویان، مقام های کشور سوئدن، اداره‌کُل طب عدلی این کشور را وظیفه داده بود تا بررسی کند، روش‌های ارزیابی سن پناهجویانی به کدام صورت انجام بپذیرد طب عدلی این کشور آزمایش بروی مفصل زانو و دندان های پناهجویان را بعنوان روشی مصئون مورد استفاده قرار می دهد.

این اقدام در پی درخواست اداره‌کُل مهاجرت پس از آن صورت گرفت که داکتران از آزمایش سن کودکان تنهای پناهجو خودداری نموده بودند و روش‌های مورد استفاده را غیر ایمن دانسته بودند.

شمار زیاد نوجوانان پناهجو، که سن اصلی شان با سن که خود عنوان می‌کنند مورد تردید اداره‌کُل مهاجرت است.

این اداره با آزمایش دندان‌ها و مفصل‌های زانو قرار است سن و سال نوجوانان پناهجو را مورد آزمایش قرار دهد.

پیش از این اداره خدمات اجتماعی از روش آزمایش دندان‌ها انتقاد کرده بود و این روش را غیر مصئون دانسته بود. بعداً دادگاه عالی در تابستان گذشته فیصله کرد که این روش مورد تایید است.

پیش از این گفته شده بود که روند آزمایش سن پناهجویان نوجوان اواخر امسال آغاز خواهد شد اما قرار است طب عدلی آزمایش سن را در آغاز ربع اول سال آینده اجرایی کند.

اینکه چه تعداد پناهجویان نوجوان قرار است مورد ارزیابی سن‌ی قرار گیرند مشخص نیست و بستگی به تصمیم اداره مهاجرت  دارد اما گفته می‌شود حدود ١٨هزار تن احتمالاً مورد آزمایش قرار گیرند.

مونیکا رودریگو، مدیرکُل طب عدلی در پاسخ به این سوال که دقت آزمایش‌ها تا چه حد خواهد بود، گفته است: هیچ روش دقیق برای آزمایش سن وجود ندارد، تغییرات و تحولات زیاد در سن ١٨سال در بدن انسان به وجود می آید که این موضوع باعث می‌شود آزمایش‌ها کاملاً دقیق نباشند اما می‌شود به صورت احتمالی و تقریبی سن افراد را گمانه‌زنی کرد قرار است ما همچنان نظر خود را در مورد سن تقریبی این افراد به اداره مهاجرت بگویم.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟