سنا: دولت در برابر سخنان «کری» واکنش نشان دهد

  • انتشار: ۱۲ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 11142

مجلس سنا می‌گوید وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا به جای این‌که به نماینده‌گی از کشور دیگری صحبت کند به تجهیز نیروهای امنیتی افغان بپردازند.

به گزارش خبرگزاری اطلس اخیرا جان کری، وزیر امور خارجۀ امریکا گفته‌است که وضعیت افغانستان تحت کنترل است و کشورهای هم‌سایۀ آن هیچ‌گونه خطری را متوجه‌اش نمی‌سازند.

در واکنش به این گفته‌های جان کری، روز گذشته اعضای مجلس سنا گفته‌اند که او نباید به نماینده‌گی از کشور دیگری صحبت کند، بلکه امریکا باید به تجهیز نیروهای امنیتی افغان بپردازد.

اعضای کمیسیون امور بین‌المللی سنا در نشست روز گذشته‌شان هم‌چنان تاکید کرده‌اند که امریکا به جای این باید بالای پاکستان فشار وارد نماید تا آن کشور از حمایت تروریزم دست برداشته در مبارزه با هراس‌افگنی و آوردن صلح هم‌کاری صادقانه کند.

مجلس سنا با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید، اعضای مجلس در این نشست از وضعیت کشور نگرانی کرده و تاکید کرده‌اند که حکومت وحدت ملی باید در مورد گفته‌های وزیر خارجۀ امریکا واکنش جدی نشان دهد.

این در حالی‌ست که حکومت افغانستان، به ویژه پس از ایجاد حکومت وحدت ملی همواره از مداخلۀ پاکستان در امور افغانستان و ایجاد ناامنی و حمایت آن کشور از تروریزم سخن گفته‌است.

در همین حال شماری از نماینده‌گان شورای عالی می‌گویند امریکا به عنوان کشور حامی و کمک‌کنندۀ افغانستان تا کنون در این مورد سکوت اختیار کرده‌است.

پیش از این شماری از نماینده‌گان مجلس با انتقاد از امضای توافق‌نامۀ امنیتی با امریکا گفته بودند که در این توافق‌نامه از اقدام امریکا در صورت اشغال کشورهای بی‌گانه از افغانستان سخن گفته شده اما اکنون در برابر پاکستان هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟