سناتور آمریکایی: ایالات متحده دارد از هم می‌پاشد

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87297

سناتور کریس مورفی، نماینده دموکرات ایالت کنتیکت در مجلس سنای آمریکا با ادامه تظاهرات سراسری در ایالات متحده در محکومیت نژادپرستی پلیس در قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی اعلام کرد ملت آمریکا، ملتی شکست خورده است.

سناتور مورفی اعلام کرد: «ما ملتی شکست خورده ایم که نتوانستیم به چیزی فراتر از رنگ پوست بیاندیشیم و جامعه‌ای بسازیم که بتواند به سوی برابری گام بردارد.»

این سناتور آمریکایی در ویدیویی در توییتر خود اعلام کرد: «بهتر است این را درک کنیم برای میلیون‌ها سیاه‌پوست آمریکایی که دهه‌ها و قرن‌های متمادی است دارند کتک می‌خورند، شکار می‌شوند و هدف آزار و اذیت قرار می‌گیرند، اعتراض مسالمت آمیز کاری از پیش نبرده است.»

کریس مورفی ادامه داد: «حالا هم البته انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری، گویاترین نشانه‌ی ناکامی و شکست ماست. او با این وعده برای ریاست‌جمهوری اقدام کرد که به اختلاف‌های بین ما دامن بزند و جدایی و نابرابری را بیشتر کند؛ و رویداد‌هایی که این هفته اتفاق افتاد نمایانگر آن است که وعده‌ی خود را عملی کرد.»

سناتور دموکرات آمریکایی افزود: «اینگونه به نظر می‌رسد که کشور دارد از هم می‌پاشد؛ دارد تکه تکه می‌شود. یکصد هزار نفر از مردم به علت همه‌گیری کرونا که قابل پیشگیری بود جان باخته اند. خشونت‌هایی را که از تلویزیون‌هایمان شاهد هستیم؛ و رئیس‌جمهوری داریم که مرگ مخالفان سیاسی خود را خواستار است و دستور می‌دهد به معترضان شلیک کنید. وضعیت به شدت وخیم است. من همواره خوش‌بین بوده ام، اما حالا حقیقتا شوکه شده ام.»

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟