سناتور آمریکایی: آمریکا در حال شکست در جنگ افغانستان است

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 26050

جان مک کین سناتور جمهوری خواه در سفری که به افغانستان داشته با تعدادی از مقامات حکومت دیدار کرد، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا ضمن تأکید بر این مسئله که آمریکا هیچ راهبردی ندارد، گفت که واشنگتن در حال شکست خوردن در جنگ افغانستان است.

سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا که اخیراً به افغانستان سفر داشته است، در گفت‌وگو با شبکه «سی بی اس» ضمن تأکید بر اینکه آمریکا هیچ راهبردی در افغانستان ندارد، گفت که واشنگتن در حال شکست در افغانستان است.

این سناتور ایالت آریزونا تصریح کرد که مشکل این است که کاخ سفید هنوز به واسطه آشفتگی، یک راهبرد صریح و روشن اعلام نکرده است.

مک کین توضیح داد: «ما هیچ راهبردی نداریم و در حال شکست هستیم. وقتی پیروز نیستید یعنی اینکه در حال شکست خوردن هستید و ارتش ملی افغانستان، در حال تجربه کردن شکست‌های غیرقابل پذیرش است».

آمریکا و همپیمانان این کشور به دنبال حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، عملیات نظامی در افغانستان را به بهانه مبارزه با طالبان آغاز کردند. این مأموریت نیروهای آمریکا در افغانستان در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۴ به پایان رسید.

ناتو در اول جنوری ۲۰۱۵، مأموریت جدید خود در افغانستان را تحت عنوان «پشتیبانی جدی» (Resolute Support) اعلام کرد و گفت که این مأموریت با هدف آموزش و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان انجام می‌گیرد.

بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ نظامی آمریکایی همچنان در افغانستان باقی مانده‌اند و ۵ هزار نیروی ناتو نیز در این کشور حضوردارند.

در ۱۵ جون، رسانه های آمریکا گزارش کردند که پنتاگون در صدد است ۴ هزار نظامی دیگر به افغانستان اعزام کند.

روز پنجشنبه هفته گذشته، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تنها مجوز اعزام ۳ هزار و ۹۰۰ نظامی آمریکایی به افغانستان را صادر کرده است.

روز ۱۹ جون، مک کین اعلام کرده بود که آمریکا هیچ راهبردی برای پایان دادن به بن بست افغانستان ندارد و در ادامه افزوده بود که جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا به کمیته نیروهای مسلح سنا اعلام کرده است که آمریکا در حال پیروزی در جنگ افغانستان نیست.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟