سناتوران: شرکت کنندگان نشست بین الافغانی دوحه صلاحیت تصمیم گیری ندارند

  • انتشار: ۱۶ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 65642

سناتوران در نشست امروز مجلس سنا تاکید کردند که اشتراک کنندگان نشست بین الافغانی دوحه صلاحیت و اهلیت تصمیم گیری در مورد تامین صلح در کشور را ندارند.

گل احمد اعظمی یکی از سناتوران با تاکید بر اینکه صلح وارداتی و نیابتی درد مردم افغانستان را دوا نمی‌کند گفت، کسانی که در نشست قطر رفته صلاحیت و اهلیت ندارند در مورد آینده کشور و چگونگی برقرای صلح، تصمیم بگیرند.

رحمت الله اچکزی دیگر عضو سنا نیز ابراز داشت، اشتراک کنندگان این نشست باید بر برقراری آتش‌بس در جریان مذاکرات صلح و آغاز مذاکرات رسمی میان حکومت افغانستان و طالبان تاکید کنند؛ زیرا بدون آتش‌بس و آغاز مذاکرات رسمی، ادامه روند صلح مفهومی ندارد.

در همین حال برخی سناتوران دیگر نیز از تشدید نا آرامی‌ها و حملات انفجاری و انتحاری در کشور همزمان با برگزاری مذاکرات بین الافغانی و مذاکرات امریکا با نمایندگان طالبان در قطر انتقاد کردند و ادامه این روند را وقت کشی خواندند.

سناتوران بر این باور اند که اگر امریکا بخواهد به زودترین فرصت ممکن می‌تواند صلح را در افغانستان تامین کند؛ زیرا این کشور ابزار متعدد فشار بر طالبان و حامیان بیرونی این گروه دارد.

این درحالی است که نشست بین الافغانی قطر امروز یک‌شنبه(16 سرطان) با اشتراک 52 تن از سیاسیون افغان و هیات 17 نفری طالبان به میزبانی آلمان و قطر در شهر دوحه برگزار شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟