سمینار “بیت المقدس قبله اول مسلمین” در کابل برگزار شد

  • انتشار: ۲۳ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 34364

همزمان با اعلان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، سمینار بزرگ “بیت المقدس قبله اول مسلمانان ” امروز (پنجشنبه) از سوی شورای عالی قرآنی افغانستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس حسن زاده رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان که در این سمینا بر شناخت، آگاهی و هوشیاری مسلمانان تاکید کرد و خواستار وحدت بین مسلمانان جهان شد.

آقای حسن زاده گفت: حضرت امام خمینی (ره ) رهبر فقید و مرجع عالیقدر مسلمانان جهان با توجه به اهمیت مسجدالاقصی و قدس شریف و نیز حمایت از مردم مسلمان فلسطین بیش از پنجاه سال قبل مسلمین را با توطئه ها و دسیسه های بیگانگان آشنا ساختند و در ادامه نیز برای آگاهی بیشتر مسلمانان از این رویداد مهم بیدار کردند و اهداف شوم دشمانان به سرکردگی آمریکا را گوشزد نمودند.

آقای حسن زاده گفت: اقدام اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با هیچ قوانین بین المللی و موازین دینی و اسلامی سازگاری ندارد.

آقای حسن زاده گفت : ما ایستاده هستیم و از مقدسات دینی خویش دفاع می نمائیم و در این راه همه مسلمانان با وحدت کامل از بیت المقدس و مسجد الاقصی حمایت می کنند و باید رئیس جمهور آمریکا از مسلمانان عذر خواهی نموده و حرفش را پس بگیرد.

محمد حسین صابری یکی دیگر از سخنرانان سمینار گفت: دونالد ترامپ با این اعلانش که باعث وحدت مسلمانان گردیده است پشیمان خواهد شد و سرانجام حرفش را پس خواهد گرفت و بدون شک سرزمین قدس مربوط همه مسلمین جهان است.

آقای صابری در قسمت دیگری از سخنانش گفت: ما زمانی موفق میشویم که همه برنامه ها و عمل مان عقل گرا باشد و کارهایمان را سنجیده انجام دهیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای بیانی در رابطه با عظمت سرزمین های اسلامی صحبت کرد و گفت : دین اسلام سلطه کفر را بر سرنوشت شان قبول ندارد و باید کفر جهانی بدانند که نمی توانند این کار را که اعلان بیت المقدس به حیث پایتخت اسرائیل و انتقال سفادت آمریکا به  قدس شریف خلاف گفته های قرآنی و خلاف موازینو قوانین بین المللی و عرف دیپلوماتیک است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟