سقوط یک منطقه در ولسوالی گورزاد، ولایت فاریاب به دست طالبان

  • انتشار: ۲۷ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 18164

مقام های محلی در فاریاب تايید می کنند که در پی سقوط دو پوسته و کشته شدن چهار نیروی خیزش مردمی و یک پولیس در منطقه گورزاد ولسوالی شیرین تگاب، این محل ساعت ۳ پس از چاشت روز گذشته (سه شنبه) به دست طالبان افتاد و مردم، در حال ترک و فرار از خانه های شان اند.

یک منبع معتبر دولتی که نخواست نامش گرفته شود، گفته است که گورزاد، پس از آن به کنترول طالبان در آمد که هاشم بای آستانه، یکی از قوماندانان خیزش های مردمی، پس از کشته شدن چهار تن از افرادش منطقه را ترک کرد.

منبع افزود که گورزاد، یک ساحه استراتیژیک است، در امتداد شاهراه میمنه خواجه سبزپوش واقع شده و اگر دولت برای بازپسگیری آن تلاش نکند، رفت و برگشت مردم دشوار خواهد شد.

هاشم بای آستانه قوماندان خیزش های مردمی، تايید کرد که گورزاد به دست طالبان افتاده است.

آستانه از بی توجهی دولت در قسمت تسلیح، تجهیز و حمایت از نیروهای خیزش مردمی انتقاد کرده گفت که مردم بدون هیچگونه امتیاز جنگ می کنند، کشته میشوند، جسد شان در دست طالبان می افتد؛ اما دولت به موقع نیرو اعزام نمی کند.

وی افزود در جریان درگیری ها ۷ طالب مسلح کشته و زخمی شده اند.

عبدالکریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب گفت که نیروهای امنیتی، به هدف جلوگیری از تلفات نیروهای امنیتی و افراد ملکی، از برخی پوسته ها عقب نشینی تاکتیکی نموده اند و تصرف دوبارۀ پوسته ها برای نیروهای امنیتی مشکل نمی باشد.

وی گفت که در جنگ دیشب، به طالبان تلفات سنگین وارده شده و ارقام آن بعدا ارائه می گردد.

سید لقمان گهریک ولسوال شیرین تگاب، در مورد سقوط منطقه گورزاد چیزی نگفت؛ اما افزود که نیروهای کمکی رسیده اند، جنگ ادامه دارد و ده ها خانواده در حال ترک منازل شان هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟