سقوط مشکوک یک پایگاه نظامی در بدخشان

  • انتشار: ۴ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 7499
طالبان

خبرگزاری اطلس ـ مقامات ولایت بدخشان اعلام کردند پس از سه روز درگیری شدید میان نیروهای دولتی افغانستان و شبه نظامیان طالبان بر سر کنترل دره «تیرگران» در منطقه «وردوج» ولایت بدخشان ، ۱۸۰ نفر از نیروهای امنیتی افغانستانی دست از مقابله برداشتند و شنبه شب به گروه طالبان پیوستند.

بنا به گفته این مقامات افغانستانی، طالبان پس از تسلیم شدن این نیروها ، کنترل دره تیرگران را که به لحاظ راهبردی اهمیت زیادی دارد به دست گرفت.

«عبدالله ناجی نظری»رییس شورای ولایتی ولایت بدخشان در این باره گفت: این افراد  به دنبال سقوط پایگاه نظامی خود به دست طالبان مجبور شدند به این گروه بپیوندند.

به گفته وی، در این رویداد شماری از مقامات امنیتی نیز کشته و زخمی شده‌اند اما به دلیل قطع ارتباط با محل، ارقام دقیقی از تلفات جانی نیروها وجود ندراد.

نظری افزود: تمام تجهیزات و مهمات این پایگاه نیز به دست طالبان افتاده است.

با این حال مقام‌های امنیتی ولایت بدخشان تعداد افرادی را که به طالبان پیوسته اند، ۱۰۷ تن عنوان می‌کنند که بسیاری از آنان ساکنان فرمانداری‌های همجوار وردوج هستند.

این در حالی است که طالبان اعلام کرده است ۱۱۰ مقام امنیتی را در این فرماندرای اسیر، ۲۰ تن را کشته و ۱۰ تن دیگر را زخمی نموده و علاوه بر این یک مقدار زیاد مهمات نیز بدست آنان افتاده است.

به دنبال پخش اخبار ضد و نقیضی از این واقعه، سخنگوی فرمانده پولیس بدخشان، تبانی «سمنوال امان الله» یکی از فرماندهان پولیس مرزی و شماری دیگر از نیروهای پولیس محلی با طالبان را عامل سقوط پایگاه «تیرگران» بدخشان دانست.

سخنگوی فرمانده پلیس بدخشان افزود: نیروهای مستقر در این پایگاه از هر لحاظ، مجهز بودند و هیچ کمبودی نداشته‌اند و سقوط این پایگاه، یک معامله بوده و آن دسته از نیروهایی که تمایل نداشتند به طالبان بپیوندند، عقب نشینی کرده‌اند.

حمله طالبان به بدخشان در شرایطی شدت گرفته که تلاش مقامات افغانستانی برای مذاکره با طالبان تاکنون نتیجه چندان محسوسی را نداشته و اولین دور مذاکرات رسمی آن‌ها در پاکستان با شکست روبرو شده است.

قرار است چهار روز دیگر دومین دور مذاکرات صلح با دولت افغانستان آغاز شود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟