سفیر پاکستان در کابل: دیورند خط شناخته شده ای بین دو کشور است

  • انتشار: ۷ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 32597

زاهد نصرالله خان سفیر پاکستان در کابل اعلام کرد که دیورند خط شناخته شده بین افغانستان و پاکستان است و ساخت حضار مرزی نیز در این خط موجب غفلت دولت اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم نمی‌شود.

زاهد نصرالله خان روز گذشته گفت که روابط با افغانستان برای این کشور مهم است و دولت اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم نیز تعهد کامل دارد.

دیپلمات پاکستانی درباره ساخت حصار مرزی در خط دیورند نیز تصریح کرد که دولت پاکستان این حصار را در خاک خود می‌سازد و خط دیورند به عنوان مرز ترسیم شده بین دو کشور به رسمیت شناخته شده است.

وی گفت: هدف از ساخت حصار مرزی ممانعت از تردد مردم محلی نیست بلکه مانع تردد تروریست‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر است.

زاهد نصرالله ادامه داد که ساخت حصار مرزی به پاکستان مربوط است زیرا در خاک این کشور صورت می‌گیرد و موجب غفلت مقامات این کشور در مبارزه با تروریسم نخواهد شد.

سفیر پاکستان در کابل می گوید که کشورش از گسترش روابط اقتصادی افغانستان با هند، نگران نیست؛ زیرا افغانستان یک کشور مستقل است و روابط و سیاست خارجی خودش را دارد.

نصرالله خان بیان داشت که پاکستان در تلاش بهبود روابط اقتصادی میان افغانستان و پاکستان است.

وی در این باره گفت: «گسترش روابط اقتصادی افغانستان با هند، به ما ربطی ندارد. افغانستان یک کشور مستقل است و روابط دوگانه و سیاست خارجی خودش را دارد.»

وی افزود: پاکستان تلاش دارد تا وضعیت امنیتی در افغانستان بهبود یابد.

سفیر پاکستان در کابل اظهارداشت: کشورش در حالی به حمایت از تروریسم متهم است که سهم خود را در مبارزه با تروریسم انجام داده است.

وی همچنین تاکید کرد که روابط تجاری با افغانستان برای پاکستان مهم است زیرا پاکستان بزرگترین کشور صادر کننده به افغانستان محسوب می‌شود و نمی‌خواهد گذرگاهای مرزی خود را به روی این کشور مسدود کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟