سفیر پاکستان در دیدار با عبدالله: از طالبان خواستار آغاز مذاکرات بین الافغانی هستیم

  • انتشار: ۱۱ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 69787

عبدالله، رییس اجراییه حکومت شب گذشته با زاهد نصرالله خان، سفیر پاکستان در کابل دربارۀ موضوعاتی چون صلح و انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به نقل از اعلامیه دفتر رسانه‌های ریاست‌اجراییه؛ سفیر پاکستان ضمن تایید سفر هیئت طالبان به کشورش گفته‌ که قرار است این هیئت با شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان دیدار کند. به گفتۀ وی، اسلام‌آباد از طالبان خواهد خواست که گفت‌وگوهای میان افغانان را هرچه زودتر آغاز کنند.

در اعلامیه به نقل از سفیر پاکستان ذکر شده: «آمده‌ام تا رسماً به جلالتمأب شما [رییس اجراییه] اطلاع بدهم که هیئتی از طالبان برای ملاقات با وزیرخارجه و دیگر مقامات پاکستان وارد پاکستان می‌گردد و مقامات پاکستان از هيئت طالبان خواهد خواست تا از روند صلح در افغانستان حمایت نمایند و هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنند.»

عبدالله نیز در این دیدار، ابراز امیدواری کرده‌است که پاکستان از نفوذ خود بالای طالبان استفاده کند و آنان را به گفت‌وگوهای میان افغانان و تلاش برای دست‌يافتن به صلح تشویق کند.

همزمان با این، رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان نیز به پاکستان رفته‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟