سفیر پاکستان در آمریکا: 125 حمله تروریستی در خاک افغانستان طرح ریزی و در پاکستان اجرا شده است

  • انتشار: ۱۶ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 34119

سفیر پاکستان در واشنگتن یا با اظهار نگرانی از وضعیت کنونی در افغانستان گفت:بی ثباتی و ناامنی در افغانستان در حال افزایش است. وی گفته است که 125 حمله تروریستی در خاک پاکستان در افغانستان طرح ریزی شده است.

احمد اعزاز چودری سفیر پاکستان در آمریکا که در سمینار ‘چشم انداز پاکستان در تغییرات آینده جنوب آسیا و آینده صلح و امنیت در منطقه ‘ سخن می گفت خاطرنشان کرد:هرگاه آمریکا و پاکستان با یکدیگر در منطقه همکاری کرده اند کارها بر وفق مراد بوده و زمان بروز اختلال در این همکاری هر دو طرف متضرر شده اند.

وی با تبیین چشم انداز روابط سیاسی پاکستان در قبال جنوب آسیا رابطه پاکستان با چین را در نتیجه هزینه رابطه با آمریکا دانست و تاکید کرد:دولتمردان سیاسی و نظامیان پاکستان درباره جنگ با تروریسم موضع یکسانی داشتند و هیچ وقت اجازه تردد به تروریستها در خاک پاکستان داده نشد.

سفیر پاکستان در آمریکا که در نشست موسسه مطالعاتی موقوفه کارنگی برای صلح جهانی در واشنگتن سخن می گفت،با تاکید بر تامین امنیت و ثبات در افغانستان گفت : افغانستان باثبات به نفع پاکستان و منطقه است و ناامنی در کشورهای همسایه باعث جولان تروریستها در مرزهای مشترک می شود.

احمد اعزاز چودهری گفت : پاکستان و آمریکا درباره کشور جنگ زده افغانستان اهداف مشترکی دارند و آمریکا تاکنون بیش از 680 میلیارد دالر در افغانستان هزینه کرده است .

احمد چودری همچنین با تشریح پناهگاههای امن برای تروریستها در خاک افغانستان گفت:125 حمله تروریستی که در پاکستان رخ داده است در خاک افغانستان طرح ریزی و به مرحله اجرا درآمده است .

وی ضمن اشاره به آخرین وضعیت منطقه جنوب آسیا گفت : روابط ما با هند چندان تعریفی ندارد و هر زمان که این تنش به حد اعلا می رسد روابط بین اسلام آباد و پکن روند توسعه و پیشرفت را طی می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟