سفیر فرانسه: آمریکا تنها به دنبال منافع شخصی خود در افغانستان است

  • انتشار: ۳۰ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 66771

«دیوید مارتینون» سفیر فرانسه در کابل می گوید: به دلیل سرمایه گذاری هنگفت آمریکا در افغانستان، واشنگتن تنها به دنبال منافع شخصی خود در این کشور است.

سفیر فرانسه در کابل در گفتگو با آریانانیوز گفت: آمریکا در افغانستان سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده است و مسیر واشنگتن در افغانستان با دیگر کشورها فرق دارد.

مارتینون اضافه کرد: شکی نیست که آمریکایی‌ها طی سال‌های گذشته در افغانستان سرمایه‌گذاری گزاف کرده  و سربازان زیادی در این کشور داشته و بنابراین تنها به فکر منافع شخصی خود در این کشور هستند.

سفیر فرانسه در افغانستان ضمن استقبال از نشست بین الافغانی در دوحه، گفت: این نشستها می تواند به روند گفتگو با طالبان و توافق با این گروه کمک کند. 

مارتینون تصریح کرد: نشست دوحه یک موفقیت خوبی بود. به باور من اعلامیه که در نتیجه این نشست به دست آمده یک اعلامیه خوبی بود که در برخی موارد آن بندهای خوبی وجود داشت.

مارتینون در مورد انتخابات نیز خاطر نشان کرد: چیزی که من می‌دانم این است که بودجه برای انتخابات اختصاص داده شده و مشکلات فنی نیز تا حدی زیادی برطرف شده و در صورتی که مشکل جدید بوجود بیاید این احتمال وجود دارد که انتخابات در سال 2020 برگزار شود. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟