سفیر سابق اسراییل: جان کری برای اسراییل یک تهدید است!

  • انتشار: ۳ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 7455

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جام نیوز، پایگاه خبری تحلیلی فری بیکن (freebeacon) نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا، جان کری بخاطر اظهارات اخیرش در روز جمعه درباره پشیمانی دولت یهودی اسراییل در صورت رد شدن توافق توسط کنگره، مورد حمله مقامات اسراییلی قرار گرفته است. وی اظهارات خود را قبل از برگزاری شورای روابط خارجی آمریکا بیان کرد.

جان کری گفته بود که از این می ترسد اگر کنگره این توافق با ایران را رد کند، اسراییل قطعا منزوی تر شده و از این مسئله پشیمان نیز خواهد شد. رسانه های اسراییلی این سخنان وی را نامناسب تعبیر کردند.

مایکل اورن، سفیر سابق اسراییل در آمریکا به سرعت این اظهارات را محکوم کرد و گفت که کنگره بخاطر فشارها از طرف اسراییل این توافق را رد نخواهد کرد و اسراییل این توافق دولت اوباما با ایران را خطرناک و مخدوش می داند. وی در بیانیه ای گفت: “اگر قانونگذاران آمریکایی این توافق را رد کنند، قطعا آن را بر پایه منافع آمریکا انجام خواهند داد.”

وی در ادامه از جان کری به عنوان تهدیدی برای اسراییل یاد کرد و گفت: “خطر جان کری، که در گذشته درباره تبدیل شدن دولت اسراییل به یک رژیم آپارتاید و نژاد پرست هشدار داده بود، نمی تواند ما را از انجام دادن وظیفه ملی خود برای مقابله کردن با این توافقنامه خطرناک منصرف کند.”

فری بیکن با انتقاد کردن از صحبت های مقامات اسراییلی درباره جان کری اینگونه می نویسد که گویی آنها مسئولین آمریکایی را کنترل می کنند. این سایت به نقل از یکی دیگر از مقامات اسراییلی که نام او را اعلام نکرد نوشت که در حالی که در اولین هفته مباحثه بر سر توافق ایران هستیم، وزیر امور خارجه و متحدانش در حال لکه دار کردن لابی های مرفه در سایه و قربانی کردن اسراییل می باشند.

توافق اخیر ایران و شش قدرت جهانی به این کشور اجازه می دهد فعالیت های غنی سازی خود را بعد از ده سال از سر گرفته و تحریم های تسلیحاتی را لغو خواهد کرد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟