سفیر جدید با پیراهن تنبان افغانی و صندل پاکستانی و دستکش استوارنامه اش را تقدیم کرد

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1
  • شناسه مطلب: 32514

اطلس پرس- همایون عزیزی والی سابق قندهار که بهمراه چند تن از دیپلماتهای اماراتی در قندهار زخمی شده بود، بعنوان سفیر افغانستان در کشور پادشاهی هلند معرفی شده است.
به گزارش خبرگزاری اطلس، تصاویر همایون عزیزی در حالی که پیراهن تنبان افغانستانی و صندل پاکستانی و دستکش به دست دارد، استوارنامه خود را به پادشاه هلند تقدیم می کند، در شبکه های اجتماعی به موضوعی داغ بدل شده است.
برخی گفته اند که دستهای آقای عزیزی بعد از حادثه ای که در قندهار رخ داده بود تا هنوز زخمی است و به همین دلیل او در مراسم تقدیم استوارنامه دستکش به دست دارد.


اما از سوی دیگر بسیاری از کاربران به نوع پوشش همایون عزیزی انتقاد کرده و لباسهایش را خارج از عرف دیپلماتیک دانسته اند.
در تصاویری که از مراسم تقدیم استوارنامه منتشر شده، سفیر جدید افغانستان در هلند با لباسهایی که گفته می شود به هیچ وجه لباسهای محلی افغانستان نیست، ایستاده و با دستکش به پادشاه هلند دست داده است.
نکته جالب توجه که تعدادی از کاربران شبکه های اجتماعی به آن اعتراض دارند، صندلهای پاکستانی(چپلق) های سفیر جدید است که به شکل زننده ای جلب توجه می کند.
گفته می شود آقای همایون عزیزی تا کنون هیچ سابقه دیپلماتیک در چهارچوب وزارت خارجه ندارد و این اولین باری است که بعنوان یک دیپلمات فعالیت می کند، او در گذشته والی قندهار بوده است.


انتهای پیام

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟