سفیر ایران در کابل به وزارت خارجه احضار شد

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 74357

وزارت امور خارجه، سفیر ایران در کابل را در پیوند به اظهارات مقامات نظامی ایران به این وزارتخانه فراخواند.

این وزارتخانه در خبرنامه‌ای گفته‌است که ادریس زمان، سرپرست وزارت خارجه ظهر امروز چهارشنبه با بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل دیدار کرده‌است.

خبرنامه افزوده که در این دیدار سرپرست وزارت خارجه در مورد اظهارات برخی مقام‌های ایرانی از جمله فرمانده نیروهای نظامی ایران در مورد احتمال هدف قراردادن برخی نقاط در افغانستان، در صورتی که امریکا به ایران حمله کند، از سفیر ایران توضیح خواسته‌است.

وزارت خارجه گفته که آقای امینیان با اشاره به تاریخ «روابط حسنه» دو کشور گفته که موقف اساسی، رسمی و همیشگی ایران احترام کامل به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی افغانستان است.

وی افزوده که هرگونه اظهار نظر دیگر هیچ جایگاهی در سیاست و راهکارهای ایران در قبال افغانستان ندارد.

آقای امینیان همچنین گفته که «برخی رسانه‌ها بخش‌های از اظهارات مقام‌های ایران را به نحوی انعکاس می‌دهند که در مخالفت کامل با روحیه اظهارات ارائه شده‌است».

پیش از این آقای امینیان گفته بود که ایران به افغانستان حمله نخواهند کرد اما در مورد حمله به پایگاه‌های امریکایی در این کشور در صورت حمله از آن‌ها به ایران، مقامات کشورش تصمیم می‌گیرند.

او در گفتگویی با یک شبکه تلویزیونی خصوصی افغانستان به تعهد اشرف‌غنی، رییس جمهوری افغانستان به استفاده نشدن از خاک افغانستان علیه کشور دیگر اشاره کرده و این قول و اقدام را «شرافتمندانه» خوانده و گفته بود ایران از آن راضی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟