سفیر افغانستان در امریکا: نیاز به حضور نیروهای امریکایی در افغانستان بیشتر از قبل احساس می شود

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16277

حمدالله محب سفير افغانستان در واشنگتن در یک نشست که از سوی اداره بنیاد فرهنگ ها برگزار شده بود، گفت که نياز به حضور نيروهاى امريکايى در افغانستان، نسبت به قبل بيشتر شده است.

حمدالله محب می گوید که روابط امريکا و افغانستان، در چارچوب دو سند بنيادى که سندهاى استراتيژيک و همکارى هاى امنيتى است، تنظيم شده است.

به گزارش پژواک سفیر افغانستان در امریکا گفته است که هردو کشور بعضى منافع و دشمنان مشترک دارند؛ از همينرو به اداره آيندۀ امريکا لازم است که از افغانستان حمايت نامحدود و قاطع نمايد و ساير منافع هردو کشور به شکل بهتر و دوامدار مصوون گردد.

بعضی از رسانه های آمرریکایی می گوید؛ دونالد ترامپ منابع رييس جمهور جديد، در روزهاى اول کارى خود، در مورد آيندۀ نيروهاى امريکايى در افغانستان، تصميم خواهد گرفت.

اما حمدالله محب سفير افغانستان در واشنگتن، طى سخنانى در اين نشست گفته است که فعلاً حضور نيروهاى امريکايى در افغانستان، مانند سال ٢٠٠١ ميلادى مهم است.

محب با اشاره به اظهارات اخير جنرال جان نيکولسن فرمانده ی عمومى نيروهاى ناتو و امريکايى در افغانستان، که گويا از ٩٨ گروه تروريستى جهان، ٢٠ گروه در مناطق افغانستان و پاکستان فعاليت مى کنند، گفت که حضور نيروهاى خارجى در همچو يک وضعيت، در افغانستان لازم است.

او افزود که اکثريت گروه هاى تروريستى، نسبت به هر منطقۀ ديگر جهان در اين منطقه وجود دارند و اگر نيروهاى بين المللى افغانستان را ترک کنند؛ پس  اين گروه هاى تروريستى نيز تا دروازه هاى کشورهاى غربى خواهند رسيد.

سفير افغانستان گفت که علاوه بر ساير گروه هاى تروريستى، افغانستان نيز با تهديد طالبان مسلح مواجه است و اين گروه مى خواهد که روابط و همکارى افغانستان و امريکا را از بين ببرد.

به گفتۀ او، خشونت، بى ثباتى و اخلال وضعيت که از سوى طالبان مسلح ايجاد گرديده، ساير گروه هاى تروريستى  نيز از آن انرژى مى گيرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟