سفیر آمریکا در کره جنوبی استعفا می دهد

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82917

روزنامه ژاپن تودی گزارش داد «هری هریس» سفیر آمریکا در کره جنوبی به دنبال بروز برخی تنش ها، احتمالا از مقام خود کناره گیری کند.

ژاپن تودی روز پنجشنبه گزارش کرد به دلیل حساسیت بالای موضوع، سفارت آمریکا در کره جنوبی و وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهار نظر دراین باره نشده اند اما هریس این موضوع را که دیگر نمی خواهد پس از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر به کارش در کره جنوبی ادامه دهد به طور خصوصی مطرح کرده است.

نشریه خاطر نشان می کند از نوع اظهارات او که نگرانی هایش را از بابت برخی تنش ها نشان می دهد چنین برمی آید که او تمایل خود را برای کناره گیری نشان داده است.

ژاپن تودی می افزاید سفیر آمریکا در کره جنوبی گفته است فرقی نمی کند دونالد ترامپ برای دور بعدی هم رییس جمهور باشد یا نه، نهایتا او بعد از ماه نوامبر دیگر مایل به ماندن در این مقام نیست.

گزارش از قول منابع مطلع که به دلیل حساسیت مساله به نامشان اشاره نکرده آورده است او بعد از ماه نوامبر و انتخابات ریاست جمهوری قصدی برای ماندن ندارد.

یک سخنگوی سفارت آمریکا در کره جنوبی بدون اینکه اشاره ای به اظهارات سفیر داشته باشد، گفت که او با انرژی به کار خود ادامه می دهد.

بحث کناره گیری سفیر آمریکا در کره جنوبی پس از آن مطرح می شود که روابط و اتحاد نظامی دو کشور به دلیل درخواست های آمریکا برای افزایش بودجه از طرف کره جنوبی خدشه دار شده است.

اگرچه هنوز دو طرف می گویند که اتحاد نظامی قوی دارند اما وقتی آمریکا خواستار آن شد که کره جنوبی بجای ۸۹۰ میلیون دالر برای استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور ۵ میلیاردالر پرداخت کند، بسیاری از گروه ها و مردم در کره جنوبی از این بابت ابراز ناخرسندی کردند.

به نوشته ایرنا؛ نزدیک به ۴ هزار نفر از کارگران و نیروهای کار در کره جنوبی در پایگاه های نظامی زیر نظر آمریکا کار می کنند و واشنگتن تهدید کرده است که اگر کره جنوبی هزینه های بیشتری پرداخت نکند، آنها و خانواده هایشان بیکار خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟