سفر پنهانی رییس سازمان استخبارات امریکا به کابل

  • انتشار: ۱۶ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 28394

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که در نشست امروز دوشنبه (۱۵ اسد) شورای وزیران در کابل صحبت می کرد، گفت که مایک پامپیئو طی روز گذشته به کامل آمده بود و با او و رییس جمهور غنی در مورد وضعیت امنیتی افغانستان دیدارهای را انجام داده است.
آقای عبدالله گفت که رییس سازمان استخبارات امریکا (سی آی ای) از برنامه های امنیتی و انکشافی افغانستان حمایت کرده است.
همچنین، رییس اجرایی در مورد سفر هیات وزارت خارجه امریکا از کابل صحبت نمود و بیان داشت که بر سر انجام تعهدات دو جانبه افغانستان و امریکا در راهبرد استراتیژیک و توافقنامه امنیتی میان دو کشور بحث های انجام شده است.
آقای عبدالله تاکید کرد که او و رییس جمهور غنی بر سر میکانیزم تطبیقی راهبرد استراتیژیک و توافقنامه امنیتی با هیات‌های امریکایی به توافق ابتدایی رسیده اند.
او همچنین یاد آور شد که در این دیدارها بر سر تغییرات در برخی موارد راهبرد استراتیژیک و امنیتی با امریکا نیز گفتگوهای انجام شده است.
رییس اجرایی در مورد اینکه رییس استخبارات امریکا چه زمانی به کابل آمده بود چیزی نگفت اما آلیس ویلز سرپرست معینیت آسیای جنوبی و مرکزی وزارت خارجه امریکا در راس یک هیات امریکایی، روز گذشته وارد کابل شد.
این در حالی است که دولت دونالد ترامپ هنوز استراتیژی اش را در مورد افغانستان اعلام نکرده و این مساله به یک بحث بزرگ در افغانستان و امریکا تبدیل شده است.
شماری از سناتورهای امریکایی بارها تاکید بر اعلام هرچه زودتر استراتیژی دونالد ترامپ دارند.
سناتورهای امریکایی و برخی مقام های نظامی دیگر آن کشور گفته اند که دولت دونالد ترامپ باید در استراتیژی جدید خود در قبال افغانستان، پاکستان را زیر فشار بیشتر قرار دهد تا دست از حمایت تروریزم در افغانستان بردارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟