سفر هیئت سه نفره دفتر طالبان در قطر به پاکستان

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 16034

روزنامه گاردین در گزارشی مدعی شده که سه نماینده طالبان از دفتر قطر به پاکستان سفر کرده‌اند تا مذاکرات صلح با افغانستان را بررسی کنند.

این ادعای گاردین درحالی مطرح شده است که هفته گذشته این روزنامه از مذاکرات پنهانی طالبان و دولت کابل خبر داده بود اما در بیانیه منتشر شده توسط طالبان، این خبر تکذیب شد.

این روزنامه انگلیسی به نقل از مقامات ارشد طالبان نوشته که هیئتی از این گروه از قطر با هدف مذاکره با مقامات پاکستانی در مورد صلح با افغانستان به اسلام‌آباد سفر کرده است.

یک منبع دیگر به رادیو آزادی گفته است که «مولوی شهاب الدین دلاور»، «مولوی جان محمد مدنی» و «ملا عبدالسلام» هیئت سه نفره دفتر قطر در پاکستان را تشکیل می‌دهند.

همچنین یک منبع دیگر در شهر کویته پاکستان گفته است که مولوی شهاب الدین دلاور و ملا جان محمد مدنی دو عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر با نعیم وردک یکی از اعضای ارشد طالبان مقیم در پاکستان، قرار است اواخر این هفته عازم عربستان سعودی شوند و در آنجا در مذاکرات و گفت‌وگوهای صلح با نمایندگان حکومت و اعضای شواری عالی صلح افغانستان، از طالبان نمایندگی کنند.

واکنش طالبان

روز گذشته دفتر سیاسی طالبان در قطر با انتشار بیانیه‌ای آغاز مذاکرات صلح و گفت‌وگو با دولت افغانستان را رد کرد و آن را شایعه‌پراکنی رسانه‌های غربی دانست.

در بیانیه دفتر سیاسی طالبان آمده است که پس از گزارش نادرست روزنامه انگلیسی «گاردین»، رسانه غربی رادیو آزادی نیز با استناد به منابع نامشخص اطلاعاتی گزارش نادرستی را منتشر کرده مبنی بر اینکه نمایند‌گان این گروه در هفته آینده قرار است با نمایندگان دولت کابل در جده عربستان سعودی دیدار کنند.

دفتر سیاسی این گروه در دوحه با مغرض خواندن چنین گزارش‌هایی اعلام کرد: اگر روندی به نام مذاکرات با دولت کابل آغاز شود، گروه طالبان افغان با انتشار اعلامیه‌ای این مسئله را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟