سفر مقام سعودی به پاکستان

  • انتشار: ۲۴ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3911

به گزارش خبرگزاری اطلس، پس از اینکه پارلمان پاکستان درخواست عربستان سعوی برای پیوستن به ائتلاف ضد یمنی را نپذیرفت، وزیر امور مذهبی این کشور به پاکستان سفر کرد.

صالح بن عبدالعزیز بن محمد الشیخ، وزیر امور مذهبی عربستان سعودی در فرودگاه اسلام آباد درباره رای اخیر پارلمان پاکستان به خبرنگاران گفت: تصمیمی که پارلمان پاکستان اتخاذ کرد مساله داخلی این کشور است.

وی افزود: ما روابط بسیار خوبی با پاکستان داریم و خوبی و نیکی از آن انتظار داریم. پاکستان کشور بسیار مهمی است و در جهان اسلام نیز کشور بزرگی محسوب می‌شود.

صالح بن عبدالعزیز در ادامه اظهاراتش با اشاره به روابط بین دو کشور عنوان کرد: دو کشور از زمان ایجاد پاکستان روابط بسیار قوی‌ با یکدیگر داشته‌اند. ما باید این روابط را در بهترین شکلش بهبود بخشیم.

وی در حالی به این کشور سفر می‌کند که دو روز پیش پارلمان پاکستان در خواست ریاض را رد کرد و توصیه کرد که این مشکل باید به صورت مسالمت آمیز حل شود.

هرچند پاکستان و عربستان همواره رابطه خوبی داشته است ولی پارلمان پاکستان با وجود این نگرانی که ممکن است این حمایت به نفاق‌های فرقه ای در کشورشان دامن بزند از پذیرش در خواست عربستان سعودی سرباز زدند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟