سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به قزاقستان

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3739

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فارس، «اشرف غنی» رئیس جمهور کشورمان جهت بررسی همکاری‌های دو جانبه در آینده نزدیک به «آستانه» پایتخت قزاقستان سفر خواهد کرد.

«صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه  روز گذشته  با «آمیرتای بیتیم‌اف» سفیر قزاقستان در افغانستان به منظور برقراری ارتباط همکاری با اعضای دولت جدید و همچنین بررسی روابط دو جانبه میان دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

طرفین طی این نشست در مورد مسائل آتی رایزنی‌های سیاسی با رهبران وزارت خارجه افغانستان، نشست نوبتی هفتمین کمیسیون بین دولتی قزاقستان و افغانستان در امور همکاری‌های تجاری و اقتصادی در آستانه و همچنین سازمان‌دهی سفر «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان به قزاقستان تبادل نظر کردند.

ربانی با اشاره به اینکه قزاقستان‌ از شرکای مهم افغانستان در منطقه آسیای مرکزی محسوب می شود، افزود: آستانه در حل‌وفصل مشکلات افغانستان تاکنون در کنار ما بوده است .

وی از کمک‌های بشردوستانه آستانه به مردم نیازمند افغانستان تقدیر کرد.

ربانی در این نشست در مورد ادامه برنامه‌های آموزشی همگانی و آموزش کارکنان ملی افغانستان در مدارس قزاقستان اظهار علاقه‌مندی کرد.

در چارچوب این برنامه‌ها از سال ۲۰۱۰ در دانشگاه‌های قزاقستان بیش از ۱۰۰۰ شهروند افغانستان در رشته تخصص‌های صلح‌آمیز در حال آموزش قرار دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟