سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به کابل/ پلوسی: واشنگتن به حمایت از افغانستان ادامه می‌دهد

  • انتشار: ۲۹ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 70240

 رییس جمهور غنی روز گذشته با  «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و هیات آمریکا دیدار و گفتگو کرد. 

رییس جمهور در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به هیات مجلس نمایندگان آمریکا، از حمایت مالی و سیاسی آمریکا طی 18 سال گذشته از دولت افغانستان قدردانی کرد. 

وی اضافه کرد: مشارکت ما با آمریکا پایدار بوده و پایدار خواهد ماند و ما خواهان حمایت واشتنگتن از افغانستان و گسترش روابط میان دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش امنیتی هستیم.

رئیس جمهور در خصوص صلح گفت: صلح برای ما اولویت دارد، صلحی که به رهبری و مالکیت افغان‌ها باشد و ارزش های قانون اساسی و حقوق زنان در آن حفظ گردد.

غنی همچنین تصریح کرد: چگونگی حضور ایالات متحدۀ آمریکا در افغانستان بر اساس پیمان های دوجانبه  بوده و در مورد ادامه حضور نظامیان خارجی در آینده تصمیم گیری خواهد شد.

وی وضعیت کلی امنیتی افغانستان تهدیدات را تشریح کرد و گفت: القاعده و داعش هنوز هم به عنوان تهدید جدی برای امنیت افغانستان و ایالات متحدۀ امریکا مطرح اند و طالبان زمینۀ فعالیت ها را برای گروه های تروریستی فراهم می کند و افراد غیرنظامی را هدف حمله قرار می‌دهند.

رئیس جمهور افغانستان در رابطه به برگزاری موافقانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم ما علیرغم تهدیدات، به پای صندوق های رای رفتند و نیروهای امنیتی و دفاعی ما بی‌طرفانه امنیت آن را تامین کردند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این دیدار گفت: دلیل حضور ما در افغانستان این است زمانی طالبان میزبان تروریسم بود و آمریکا به دنبال این است که افغانستان هیچگاه به مکانی برای تروریسم تبدیل نشود.  

پلوسی به نقش زنان اشاره کرد و گفت: حفظ دستآوردها و تامین حقوق زنان افغان برای ما یکی از اولویت ها در مجلس نمایندگان آمریکا است. 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خاطر نشان کرد: ما به دستاوردها، تعهدات و اولویت های و منافع ملی افغانستان احترام گذاشته و تلاش خواهیم کرد تا این دستاوردهای مشترک حفظ شود. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟