سفر احتمالی رهبر کوریای شمالی به روسیه

  • انتشار: ۵ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 54944
کیم جونگ اون

اولگ ملنیچنکو Oleg Melnichenko رئیس گروه دوستی بین شورای فدراسیون (مجلس اعلا) روسیه و پارلمان کره شمالی اعلام کرد سفر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه احتمالا به زودی انجام خواهد شد.

به گزارش ایتارتاس، ملنیچنکو در گفتگو با خبرنگاران پس از سفر خود به کره شمالی اعلام کرد: مشخص است که در جریان سفر پارسال والنتینا (ماتویینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه) به کره شمالی، از (کیم جونگ اون) دعوت شده است. فعلا من فکر می کنم همه چیز همچنان در دست رایزنی است. این مسئله به طور خاص در جریان سفر ما مورد بحث قرار نگرفت ولی احتمالا در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

خبرگزاری یونهاپ پیشتر از سفر یک مقام ارشد کره شمالی به مسکو به منظور آماده کردن مقدمات دیدار رهبر کره شمالی از روسیه خبر داده بود. همچنین روزنامه دونگ-آ ایلبو کره شمالی گزارش داده است که کیم جونگ اون قصد دارد به روسیه سفر کند تا حمایت این کشور را در پی شکست دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در هانوی جلب کند. براساس این گزارش، افزایش تماس ها بین کره شمالی و روسیه این مسئله را نشان می دهد.

در ادامه این گزارش آمده است که ماه مارس امسال دیپلمات های ارشد کره شمالی سه بار به مسکو سفر کردند. هیئت شورای فدراسیون روسیه از شانزدهم تا بیست و یکم ماه مارس از کره شمالی دیدن کرد. این سفر به دعوت طرف کره شمالی و در هفتادمین سالگرد پیمان همکاری بین کره شمالی و شوروی، (امضاء شده در هفدهم مارس سال 1949 )، انجام شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای ایران، ملنیچنکو رئیس گروه دوستی، الکساندر باشکین معاون رئیس کمیته مصوبات قانون اساسی شورای فدراسیون و سرگئی کیسلیاک معاون اول رئیس کمیته امور خارجه از اعضای این هیئت بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟