سفرای جدید در راه هالند و آذربایجان

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 1934

مقام های وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده اند که تقی خلیلی و عبیدالله عبید، به تازگی به عنوان سفیران جدید افغانستان در کشور آذربایجان و هالند تعیین شده اند.

به گزارش خبرگزرای اطلس به نقل از رشد، تقی خلیلی، پسر محمد کریم خلیلی معاون پیشین ریاست جمهوری کشور است، او پیش از این نیز به عنوان دیپلومات افغان در کشور های خارجی ایفای وظیفه می کرد.

به گفته انان، تقی خلیلی، سفیر جدید افغانستان در جمهوری آذربایجان و عبیدالله عبید نیز به حیث سفیر جدید افغانستان در کشور شاهی هالند رسما آغاز به کار کرده اند.

شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت که عبیدالله عبید به روز جمعه گذشته رهسپار هالند شد و آقای خلیلی نیز روز گذشته در باکو، پایتخت آذربایجان به کارش آغاز کرد.

از زمان آغاز به کار حکومت جدید تا کنون، تقی خلیلی و عبیدالله عبید نخستین کسانی هستند که به عنوان رییس نمایندگی سیاسی افغانستان در آذربایجان و هالند تعیین می شوند.

با این حال آقای مستغنی می گوید که وزارت خارجه پیشنهاد تقرری سفیران جدید افغانستان در آذربایجان و هالند را پیشتربه حامد کرزی، رییس جهمور پیشین کشور ارایه کرده بود اما به گفته او پروسه تقرر سفیر یک کشور به کشور دیگر زمان گیر است و باید از سوی هر دو کشور در مورد شخص منظور شده موافقت صورت گیرد.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه، پس از پیشنهاد وزارت خارجه، تقرری سفیران جدید افغانستان از سوی حامدکرزی منظور شد و به همین خاطر یادداشتی به وزارت خارجه کشورهای میزبان برای موافقت این کشورها ارسال شد.

مستغنی گفت که موافقتنامه کشورهای میزبان پس از مدتی اخیرا به وزارت خارجه کشو ارسال شد و اشرف غنی، رییس جمهوری کشور اعتماد نامه سفیران جدید را امضا کرد.

آقای تقی خلیلی و آقای عبیدالله عبید پس از دریافت اعتماد نامه از سوی رییس جمهوری در آذربایجان و هالند به گونه رسمی آغاز به کار کردند.
تقی خلیلی، پسر محمد کریم خلیلی معاون پیشین ریاست جمهوری کشور است، او پیش از این نیز به عنوان دیپلومات افغان در کشور های خارجی ایفای وظیفه می کرد.

عبدالله عبید، که به عنوان سفیر افغانستان در هالند آغاز به کار کرده، در دولت حامد کرزی وزیر تحصیلات عالی بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟