سفارت انگلیس در صنعا تعطیل شد

  • انتشار: ۲۲ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 3068
سفارت آمریکا در یمن

انگلیس بنا به دلایل امنیتی سفارت خود در صنعا را تعطیل کرد.

شب گذشته نیز منابع خبری از بسته شدن سفارت آمریکا در صنعا خبر دادند. کارمندان سفارت آمریکا در یمن گفتند که سفیر آمریکا به آنها گفته که سفارت آمریکا از روز چهارشنبه تعطیل است.

بر اساس خبرها سفیر آمریکا نیز به زودی یمن را ترک خواهد کرد و سفارت‌خانه‌های ترکیه و الجزایر در یمن، حافظ منافع آمریکا در این کشور خواهند بود.

یمن طی روزهای اخیر شاهد تحولات گسترده‌ای بوده است.

بیانیه قانون اساسی یمن روز جمعه در کاخ ریاست جمهوری در صنعاء صادر شد که بر اساس آن شورای ملی انتقالی متشکل از 551 نفر شورای 5نفره ریاست جمهوری را انتخاب خواهد کرد تا این شورا فردی شایسته را برای یک دوره انتقالی دوساله مأمور تشکیل دولت کند.

چند روز پیش شورای همکاری خلیج فارس در واکنش به صدور بیانیه قانون اساسی که از سوی انصارالله منتشر شد، آن را کودتا علیه مشروعیت حکومت در این کشور و اقدامی خطرناک تلقی کرد.

در بیانیه مداخله جویانه شورای همکاری خلیج فارس همچنین آمده است که این شورا تمامی اقدامات لازم را برای حمایت از منافع خود در این کشور اتخاذ خواهد کرد.

در این بیانیه تاکید شده است، آنچه که انصارالله در یمن انجام داده تخریب روند سیاسی در این کشور است.

بعد از صدور بیانیه قانون اساسی یمن در صنعاء، آمریکا با آن مخالفت کرد و برخی از منابع رسانه‌ای نزدیک به عربستان نیز گزارش دادند که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در نشست آتی شورای همکاری خلیج فارس در ریاض سفرای خود را از یمن فرا می‌خوانند.

همزمان شورای امنیت نیز ضمن مخالفت با بیانیه قانون اساسی خواستار بازگشت منصور هادی رئیس جمهور سابق این کشور به قدرت شد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟