سفارت آمریکا به رئیس پارلمان و همراهانش ویزای سفر به این کشور را نداد

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 19112

سفارت آمریکا در کابل در حالی از صدور ویزا به رئیس و اعضای پارلمان افغانستان خودداری کرده است که هیئت پارلمانی افغانستان ماه گذشته برای حضور در نشست اتحادیه بین پارلمانی در مقر سازمان ملل در نیویورک دعوت شده بود.

به گزارش خبریال، عبدالروف ابراهیمی رئیس و دو تن از اعضای پارلمان افغانستان چند هفته قبل برای شرکت در نشست اتحادیه بین پارلمانی در مقر سازمان ملل در نیویورک دعوت شده‌ بودند.

نشست اتحادیه بین پارلمانی در مقر سازمان ملل در نیویورک در 13 و 14 فبروری برگزار شد اما هیئت پارلمانی افغانستان به دلیل عدم دریافت ویزا از سوی سفارت آمریکا در کابل نتوانستند به واشنگتن سفر کنند.

سال گذشته نیز عبدالرئوف ابراهیمی رئیس پارلمان و مسئول دبیرخانه مجلس در هنگام سفر به آمریکا از سالن اختصاصی میدان هوایی دبی به دلایل نامعلومی برگشت خوردند.

گفته می‌شود قبل از تصویب و امضای پیمان امنیتی بین کابل و واشنگتن از سوی پارلمان افغانستان به برخی از اعضای این مجلس وعده‌های اعطای تابعیت و اجازه زندگی در آمریکا داده شده بود، که تنها نذیر احمدزی رئیس کمیسیون مهاجرین، اجازه سفر به آمریکا را یافت.

ماه قبل رسانه پاکستانی «اکسپرس‌تریبون» نیز گزارش داد که که عبدالغفور حیدری معاون مجلس سنای پاکستان به دلیل عدم صدور ویزا از سوی سفارت آمریکا در اسلام‌آباد از حضور در نشست اتحادیه بین پارلمانی که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، بازمانده است.

این در حالی است که سفارت آمریکا پیش از این نیز به بعضی از مقامات سیاسی بلند پایه افغانستان از جمله جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور و همچنان قسیم فهیم معاون اول رئیس جمهور سابق، اجازه ورود به این کشور را نداده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟