سرگذشت مریخ‌نورد استقامت ناسا در سیاره سرخ + فیلم

  • انتشار: ۹ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 125834

مریخ نورد Perseverance از زمان ورودش در فوریه ۲۰۲۰ به سیاره سرخ اطلاعات جالبی را از این مکان اسرارآمیز به زمین مخابره کرده است. مریخ نورد ناسا به طور چشمگیری مشغول کاوش در سطح مریخ است. آژانس فضایی ناسا به تازگی ویدئویی را منتشر کرده که لحظات کلیدی ماموریت این کاوشگر را تا کنون نشان می‌دهد. فععالیت‌های Perseverance شامل فرود دیدنی آن در سیاره مریخ، نمونه‌های سنگ جمع آوری شده و ثبت تصاویر عالی و چند سلفی هوشمندانه از این سیاره است. البته نباید هلیکوپتر Ingenuity را فراموش کرد. Ingenuity اولین هلیکوپتری بود که در ماه آوریل پرواز قدرتمند و کنترل شده را در سیاره دیگر انجام داد.

طبق گفته ناسا، دستاورد‌های اصلی استقامت تا به امروز شامل بیش از ۲.۹ کیلومتر حرکت در سطح مریخ، رکورد جدید در حوزه طولانی‌ترین رانندگی در یک روز مریخی به اندازه ۱۶۷ متر، جمع آوری شش نمونه از سنگ‌های سیاره سرخ، بیش از ۵۰ گیگابایت داده، بیش از ۱۰۰ هزار تصویر و ۱۸ پرواز توسط هلیکوپتر Ingenuity است. البته یک سری چالش‌ها مثل مشکلات فرآیند جمع‌آوری نمونه و اختلالاتی در چندین پرواز Ingenuity نیز در این سفر ماجراجویانه وجود داشته است.

اما تیم کرک ناسا موانع را مرتفع و Perseverance و Ingenuity را در حالت کاملاً عملیاتی نگه داشت. یکی از اهداف این ماموریت اثبات حیات میکروبی در این سیاره است. به اعتقاد جسیکا ساموئلز از مسئولین ناسا یادگیری بیشتر در مورد جو و ساختار مریخ می‌تواند راه را برای انجام اولین ماموریت‌های دارای خدمه در مکان‌های دور هموار کند. این کاوشگر با عبور و بازدید از کف دهانه جزرو، آماده بررسی دلتا می‌شود.

در ادامه ویدئویی از زندگی این کاوشگر در مریخ تا کنون را مشاهده می‌کنید:

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟