سرپرست وزارت دفاع: طالبان از راه جنگ و خونریزی به اهداف شان نخواهند رسید

  • انتشار: ۸ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 115752

بسم‌الله محمدی؛ سرپرست وزارت دفاع ملی که به ولایت میدان‌وردک رفته، می‌گوید طالبان از راه جنگ و خونریزی به اهداف شان نخواهد رسید.

طبق خبرنامه وزارت دفاع ملی، بسم‌الله محمدی و عبدالرحمن رحمان؛ معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله امروز (دوشنبه، ۷ سرطان) به ولایت میدان‌وردک رفتند و در دیدار با مسئولان ارشد امنیتی و والی این ولایت، وضعیت امنیتی را بررسی کردند.

در این خبرنامه آمده است که محمدی از نزدیک با سربازان صحبت کرده و تاکید کرده است که توجه به سرباز و رسیدگی به مشکلات سربازان در میدان‌های مبارزه با «تروریستان» در صدر اولویت‌های وزارت دفاع ملی است و در این راستای از تمام امکانات موجود استفاده خواهد کرد.

سرپرست وزارت دفاع از قربانی‌های نیروهای امنیتی قدردانی کرده و خطاب به آنان گفته است: «شما با خون تان از افغانستان حراست می کنید و مردم هیچگاه این قربانی های شما را فراموش نخواهند کرد و همه ما مدیون فداکاری های شما هستیم».

بسم‌الله محمدی به طالبان هشدار داده است که «از راه جنگ و خون ریزی به اهداف شوم خود نخواهند رسید و نیروهای امنیتی اجازه نخواهند داد که بار دیگر رژیم نا مشروع خود بالای هموطنان مان تحمیل کنند».

این در حالی است که بر اثر تشدید حملات طالبان در هفته‌های اخیر ده‌ها ولسوالی به دست جنگجویان طالبان افتاده‌است که از این میان نیروهای دولتی توانسته‌اند چندین ولسوالی را از طالبان پس بگیرند.

سیر سقوط‌ها به گونه‌ای تسریع شده که روزانه چندین ولسوالی به دست طالبان می‌افتد. در شماری از موارد، نیروهای امنیتی به طور پرسش‌برانگیزی بدون هیچ‌گونه مقاومت، ولسوالی‌ها و پایگاه‌های نظامی را با تجهیزات کامل در اختیار طالبان قرار می‌دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟