سرپرست وزارت دفاع: حمایت روسیه از طالبان شایعه است

  • انتشار: ۲ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33627

بعد از اینکه چندین مقام آمریکایی و افغان روسیه را به حمایت از طالبان متهم کرد، طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع ضمن رد این اتهامات می گوید؛ وزارت دفاع هیچ سندی مبنی بر اتباط روسیه با طالبان در اختیار ندارد و این گزاش ها شایعه است.

طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع می گوید که گزارش ها در مورد حمایت احتمالی روسیه از طالبان همه شایعه است.

قبل از این جنرال جان نیکلسون، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان ماۀ گذشته تایید کرد که گزارش های موثقی از “ارتباط روسیه با طالبان در دست دارند.”

سرپرست وزارت دفاع به تلویزیون آشنا، گفته است وزارت دفاع هیچ ثبوتی در این مورد در دست ندارد و اگر سند بدست بیاورند، آن را با رسانه ها و مردم افغانستان شریک خواهند ساخت.

آقای بهرامی همچنان ضمن تأیید این که جنگ در افغانستان تشدید یافته است، تأکید کرد که طالبان شکست خواهند خورد. طارق شاه بهرامی ضمن تایید این که جنگجویان طالب به تجهیزات پیشرفتۀ نظامی دست یافته اند، اما افزود که “جای شک نیست که ضربات قوی و محکم را نیز دیده اند”.

جنرال بهرامی ضمن تاکید بر توانایی نظامیان افغان گفت که به تناسب وضعیت جنگی سال گذشته، امسال در یک “وضعیف خوب” قرار دارند.

این در حالیست که پیش از این رئیس جمهور غنی نیز در سفر به ولایت پکتیا روسیه را متهم کرده بود که از شورشیان طالبان حمایت می کند. هر چند وی به طور دقیقی از اظهارات خویش سندی ارائه نکرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟