سرور دانش: فرمان توزیع شناسنامه های برقی به زودی صادر می شود

  • انتشار: ۹ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 18802

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور می گوید؛ بررسی روند حقوقی و قانونی توزیع شناسنامه های برقی به پایان رسیده است و در آینده نزدیک فرمان توزیع این نوع شناسنامه ها صادر می شود.

دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری با انتشار بیانیه ای گفته است که “در حالی که مسایل و طرح های مربوط به انتخابات از سوی حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات، به شدت تحت بررسی قرار دارد و در آینده نزدیک تصمیمات نهایی در مورد موضوعات مهم و کلیدی از قبیل حوزه های انتخاباتی، تقویم انتخاباتی، تدابیر امنیتی و بودجوی اتخاذ خواهد شد.”

در ادامه بیانیه معاون دوم رئیس جمهور آمده است “خوشبختانه بررسی روند حقوقی و قانونی توزیع تذکره الکترونیکی نیز به پایان رسیده و در روزهای نزدیک آینده فرمان آغاز کار آن صادر خواهد شد.”

سرور دانش می گوید توزیع تذکره های الکترونیکی یک برنامه مهم ملی است که نه تنها در انتخابات بلکه در عرصه های مختلف دیگر نقش حیاتی دارد.

این در حالیست که مدت زیادی از تصویب پارلمان برای توزیع تذکره های برقی اما هنوز این روند به دلیل اختلافات سیاسی در بین سران کشور آغاز نشده است.

علت اصلی توزیع نشدن شناسنامه های الکترونیکی بر سر ذکر شدن واژه “افغان” است. عده ای از شهروندان مخالف ذکر شدن این واژه در شناسنامه ها هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟