سرور دانش: عاملان حادثه تروریستی بامیان شناسایی و معرفی شوند

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 99639

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری از اداره محلی و نهاد‌های امنیتی خواست که عاملان حادثه تروریستی بامیان را شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند.

دانش گفته است که تروریست‌ها نمی‌توانند با اعمال سیاه خود چهره پاک بامیان را مکدر کنند.

وی اظهار داشت: حمله تروریستی در شهر بامیان، تلاش ناکام دشمن و گروه‌های تروریستی در جهت گسترش دامنه جغرافیای خشونت و ترس در کشور است. بامیان و مردم نیک سرشت آن در مدنیت، همدیگر پذیری و اخوت و همدلی شهره آفاق است و گروه‌های بدنام تروریستی اگر خواسته باشند با اعمال سیاه و ننگین خود چهره پاک و روشن بامیان را مکدر سازند سخت در اشتباه هستند.

معاون دوم ریاست جمهوری افزوده است: شک ندارم که شهروندان بیدار و با هم برادر بامیان در برابر هرگونه دسیسه و تلاش‌های مذبوحانه دشمنان کشور و گروهک‌های تروریستی همدل و هم صدا خواهند ایستاد و بر نیت ناپاک دشمنان مدنیت و انسانیت مبنی بر تفرقه و نفرت با هر رنگ و نیرنگی که باشد خط بطلان خواهند کشید.

دانش با محکوم کردن این حمله تروریستی اضافه کرد: «از اداره محلی و نهاد‌های امنیتی می‌خواهم که عاملان این حادثه فجیع را شناسایی کرده و برای مردم معرفی کنند و همچنین خالیگاه‌های امنیتی را بررسی کرده و از تکرار این گونه حوادث جلوگیری به عمل آورند. هرگونه کوتاهی در این زمینه عمل نابخشودنی و غیر قابل انتظار است.»

گفتنی است که عصر روز سه‌شنبه (۴ قوس) دو انفجار پی هم در شهر بامیان به وقوع پیوست. در نتیجه این انفجار‌ها دستکم ۱۴ نفر کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند. این رویداد ناشی از انفجار ماین‌های جاسازی شده بود.

دفتر مطبوعاتی والی بامیان اعلام کرده است که دو تن از عاملان انفجار‌ها توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شده‌اند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این رویداد تروریستی را بر عهده نگرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟