سرهنگ آمریکایی: افغانستان تحت نظارت آمریکا به بزرگترین تولیدکننده «هروئین» تبدیل شد

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 74345

«داگلاس مک‌گرگور» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا با تاکید بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان گفت که فساد گسترده و تبدیل شدن افغانستان به بزرگترین تولید کننده هروئین در جهان تحت نظارت آمریکا اتفاق افتاده است.

وی در یک برنامه تلویزیونی از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور خواست تا در اقدامی قاطعانه نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند.

او با اشاره به وعده‌های انتخاباتی ترامپ برای خروج از افغانستان گفت که رئیس جمهور آمریکا با عمل نکردن به تعهداتش سبب ناامیدی مردم شده است.

مک گرگور به «فاکس نیوز» گفت که ترامپ باید مخالفان خروج از افغانستان را از کاخ سفید بیرون کند.

این نظامی بازنشسته اظهارداشت: آمریکا در افغانستان هیچ هدف راهبردی و یا هدف قابل دستیابی سیاسی و نظامی ندارد در عین حال مردم آمریکا برای خروج نیروها از افغانستان به ترامپ رأی دادند بنابراین وی باید این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به فساد اداری گسترده در افغانستان بیان داشت که فساد گسترده در این کشور و تبدیل شدن آن به بزرگترین تولید کننده هروئین در جهان تحت نظارت آمریکا اتفاق افتاد.

این درحالی است که در سال ۲۰۰۱ میلادی و هنگام حمله آمریکا به افغانستان مناطق زیر کشت خشخاش در افغانستان ۷ هزار هکتار بود اما این مقدار در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۳۲۸ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟