سرمایه گذاری های جدید هند در افغانستان

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 41216

یک رسانه هندی نوشت که این کشور بر اساس توافقاتی که با افغانستان انجام داده است حدود 2 میلیارد دالر در افغانستان سرمایه گذاری می کند. این مقدار پول در 115 طرح زیربنایی در 31 ولایت افغانستان انجام می شود.
روزنامه ایندین اکسپرس روز گذشته در سایت خود نوشت، بر اساس توافقات صورت گرفته میان دهلی نو و کابل، هند قرار است 116 طرح زیر ساختی به ارزش 2 میلیارد دالر در افغانستان را اجرا کند.
بر اساس این گزارش، هند و افغانستان سال گذشته میلادی برای آغاز طرح نوین توسعه ای به توافق رسیدند. بر اساس این طرح هند قرار است 116 پروژه زیرساختی را در 31 استان افغانستان در زمینه های آموزش، صحت، زراعت، انرژی های تجدید پذیر، کنترل سیل، برق آبی کوچک، زیرساخت های ورزشی و زیرساخت های اداری اجرایی کند.
بر اساس گفته های مقامات هندی، وینی کومار سفیر جدید هند در افغانستان با مقامات این کشور برای پیشبرد این پروژه ها در ارتباط بوده است.
یک مقام هندی نیز گفت: همکاری دو جانبه توسعه ای یک اصل کلیدی در مشارکت استراتژیک است و پروژه های تحت حمایت هند به ارزش 2 میلیارد دالر به توسعه اجتماعی، اقتصادی، زیرساختی و منابع انسانی افغانستان کمک می کند.
این توافق، انجام طرح هایی مانند پروژه سد شاه توت و آب آشامیدنی برای کابل، مسکن کم هزینه برای بازگشت پناهندگان افغان، ساخت یک کلینیک در مزار شریف، توسعه زیرساخت های ارتباطی (فیبر نوری) ، نیروگاه برق و یک موسسه سلامت کودکان را شامل می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟