سران عراق خواستار اعلام وضعیت اضطراری شدند

  • انتشار: ۲۵ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 81366

«برهم صالح» رئیس جمهوری و «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر مستعفی از مجلس عراق خواستند برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور به مدت ۳۰ روز وضعیت اضطراری اعلام شود.

به گزارس روزنامه «بغداد الیوم» و دیگر رسانه های عراقی، صالح و عبدالمهدی پیامی را به «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس نمایندگان عراق ارسال کردند و خواهان اعلام وضعیت اضطراری سلامتی به مدت ۳۰ روز شدند که طبق ماده ۶۱ قانون اساسی می تواند تمدید شود.

اوایل امروز نیز وزیر بهداشت عراق «جعفر علاوی» تاریخ برقراری وضعیت اضطراری در این کشور را در صورت افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در عراق اعلام کرد و گفت که در زمان حاضر برای گرفتن بودجه به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در عراق مشکل وجود دارد.

وی اضافه کرد که با ارسال پیام به رئیس جمهوری و نخست وزیر، شمار مبتلایان به کرونا را ۱۱۰ مورد اعلام و تاکید کردم که در این شرایط به یقین موارد ابتلا افزایش خواهد یافت، بنابراین  ممکن است در ۲۴ ساعت آینده یا ۴۸ ساعت دیگر وضعیت اضطراری در کشور اعلام کنیم.

وزارت بهداشت عراق در تازه ترین گزارش که عصر دیروز شنبه منتشر شد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق را ۱۱۰ نفر، فوت شدگان را ۱۰ و بهبود یافتگان را ۲۶ تن اعلام کرد.

منبع: ایرنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟