سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات: ساخت سرک ولسوالی لعل و سرجنگل بزودی آغاز خواهد شد

  • انتشار: ۲۷ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14985

اکبر رستمی، سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات کشور می گوید که کار ساخت سرک ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور بزودی آغاز خواهد شد.

آقای رستمی که قبل از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت فواید عامه در کابل صبحت می کرد، گفت که قرار است کار عملی ساخت سرک لعل و سرجنگل ولایت غور با طول ۴۶ کیلومتر و به ارزش ۱۶۳.۵میلیون افغانی توسط برنامه انسجام ساحوی این وزارت هفته آینده آغاز می شود و تا ۱۸ ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

سرک لعل و سرجنگل ولایت غور، از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است و مناطق لعل و سرجنگل غور را با مرکز و ولسوالی دولت‌یار این ولایت وصل می‌سازند و با وصل ساختن این مناطق به مرکز، زراعت مناطق لعل و سرجنگل تقویت می‌شود.

وی همچنین گفت: سرک حلقوی دروازهای بدخشان به طول ۵۶۸ کیلومتر در مرز میان ولایت بدخشان افغانستان و تاجکستان موقعیت دارد که ولسوالی‌های اشکاشم، شغنان، مایمی، نوسی، شیکی، کوف‌آب، خواهان، شهر بزرگ، یاوان، راغستان و کوهستان را با مرکز این ولایت وصل می‌سازد.

گفته شده که در حال حاضر، ۴۷۸ کیلومتر سرک حلقوی دروازها تکمیل شده و کار ۵۲ کیلومتر سرک دیگر در حال جریان است که تا اواخر سال مالی جاری ۵۲ کیلومتر تکمیل و به‌ بهره ‌برداری سپرده خواهد.

از سویی هم رستمی گفت که وزارت احیا و انکشاف دهات، از طریق برنامه ملی راه‌سازی روستایی خود طی دو سال گذشته، ۱۷۱ کیلومتر سرک و ۱۸۲ متر پل را در ولسوالی‌های یادشده ساخته است.

به گفته او، نصیر احمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات، چهارشنبه گذشته در سفری به مناطق دروازهای بدخشان، ۱۳پروژه سرک ‌سازی را به طول ۱۷۱کیلومتر و به ارزش ۳۰۶ میلیون افغانی به بهره‌ برداری سپرد.

سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات گفت که این وزارت تا کنون ۵۷ درصد بودجه انکشافی خود را به مصرف رسانیده است.

اکبری گفت: با توجه به هدف که از سوی حکومت تعین شده، تا آخر سال مالی ۸۰ درصد و یا تلاش ها جریان دارد که بالاتر از ۸۰ درصد بودجه خود را به مصرف برسانیم.

این در حالی است که سالانه شماری از وزارت خانه های کشور در طول یک سال مالی کمتر از ۴۰ درصد بودجه شان را به مصرف می رسانند.

هم‌چنان گفته شده که وزارت احیا و انکشاف دهات از شروع سال مالی تاکنون ۳ هزار و ۱۶۵ کیلومتر سرک شامل حفظ و مراقبت سرک ها به ارزش ۵۹.۵ میلیون دالر در ۳۴ ولایت کشور تکمیل کرده و در حال حاضر کار ۲۶۲۰ کیلومتر سرک به ارزش ۸۵.۵ میلیون دالر در سراسر کشور در حال جریان است

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟