سخنگوی عبدالله: نمیتوانیم به پاکستان اعتماد کنیم

  • انتشار: ۱۹ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 10591

سخنگوی ریاست‌ اجرایی حکومت وحدت ملی در واکنش به اظهارات اخیر نخست‌وزیر پاکستان مبنی برفراهم آوردن زمینه گفت‌‌وگوهای صلح میان دولت کابل و طالبان از عدم اعتماد این کشور به اسلام‌‎آباد برای تدام روند مذاکرات صلح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، «مجیب‌الرحمان رحیمی» سخنگوی عبدالله عبدالله رئیس‌‌اجرایی حکومت وحدت ملی اعلام کرد: در پیشبرد روند مذاکرات صلح افغانستان و طالبان هیچ همکاری صادقانه‌ای از سوی پاکستان انجام نشده است.

وی افزود: پاکستان علاوه بر اینکه طالبان را دور میز مذاکره حاضر نمی‌کند، در این راه زمینه شکل‌گیری یک رهبری جدید را میان طالبان مسلح  نیز بوجود آورده است.

سخنگوی رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی خاطرنشان کرد: همچنین پاکستان از حملات تروریستی که در مناطق مختلف افغانستان اتفاق افتاده نیز حمایت می‌کند.

رحیمی به رادیو آزادی گفت: بر همین اساس هیچ اعتماد و حسن نظری در مورد پاکستان برای تداوم مذاکرات صلح میان افغانستان و طالبان وجود ندارد.

«حبیب الله فوزی» رئیس روابط بین الملل شورای عالی صلح افغانستان نیز در این باره اذعان داشت: راه حل مشکلات و ناآرامی‌های منطقه همکاری صادقانه در تأمین صلح افغانستان می‌باشد.

وی افزود: اگر پاکستان در تأمین صلح افغانستان همکاری کند، قطعا ثبات در این کشور بوجود خواهد آمد، اما بیان راه حل‌ها بدون عملی شدن آن موثر نخواهد بود.

این در حالی است که «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور کشورمان پس از حمله انتحاری منطقه «شاه شهید» کابل تأکید کرد: پاکستان در تأمین صلح و ثبات در افغانستان با حکومت وحدت ملی صادقانه عمل نمی‌کند.

با این حال «نوازشریف» نخست‌وزیر پاکستان اظهار داشت: اسلام‌آباد تلاش می‌کند زمینه مذاکرات صلح را بین نمایندگان دولت کابل و طالبان فراهم سازد که این گفته وی با واکنش مقامات حکومت وحدت ملی مواجه شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟